کد خبر: بی-خوابی-کودکان-از-علائم-کووید-19-است-تست
۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۲۶
بی خوابی کودکان از علائم کووید 19 است/ تست‌های گران قیمت ندهید!

صاحب حریری متخصص کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به افزایش میزان ابتلای کودکان به کووید 19 اظهار داشت: در حال حاضر علائم بیماری کووید 19 نیز در کودکان کاملا تغییر یافته است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته علائم بیماری کووید 19 سرفه خشک، تب، تنگی نفس، استخوان درد، از دست دادن حس بویایی و چشایی و لرزش بود، افزود: در حال حاضر علائم تغییر یافته و شاهد تشدید و عوض شدن علائم کروناویروس هستیم.

این متخصص کودکان گفت: گاهی کودکان فقط با علائم اسهال و استفراغ به مراکز درمانی و پزشک مراجعه دارند. همچنین بی خوابی و درد نیز به علائم کووید 19 اضافه شده است.

حریری با تاکید بر اینکه علائم کووید 19 بسیار در حال تغییر است، تصریح کرد: هم اکنون مشاهده می کنیم که یک فرد بدون داشتن علائم تب و سرفه دچار کرونای کامل و شدید شده است.

وی بیان داشت: افرادی که بیماری آنها خفیف است حتما باید در منزل خود را قرنطینه کنند و افرادی که مشکل تنگی نفس دارند و بدحال هستند باید به بیمارستان مراجعه داشته باشند.

این متخصص کودکان یادآور شد: با توجه به تغییر علائم، بیماری فقط می تواند توسط پزشک تشخیص داده شود. از مردم درخواست دارم تا به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید 19 پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مانع پیشرفت این بیماری شوند.

حریری گفت: بنده تشویق نمی کنم که مردم برای تشخیص کووید 19، تست های گران قیمت بدهند. اگر مردم به علائمی مشکوک شدند حتما باید به پزشک مراجعه کنند تا بیماری توسط پزشک تشخیص داده شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha