کد خبر: تجلیل-از-پذیرفته‌شدگان-برتر-دارای-معل
۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۱
تجلیل از پذیرفته‌شدگان برتر دارای معلولیت در کنکور سال ۹۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت دراصفهان،پژمان پورشبانان تعداد کل دانشجویان دارای معلولیت استان را ۸۰۰ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد؛ ۱۵۰ نفر در دانشگاه دولتی، ۴۵۰ نفر در دانشگاه آزاد و ۲۰۰ نفر در دیگر دانشگاه‌ها، تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت تحصیل افراد دارای معلولیت، گفت: حمایت از افراد دارای معلولیت در امر ادامه تحصیل، یکی از رسالت‌های بهزیستی است که به صورت ویژه، به آن نگاه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: ایجاد فرصت‌های برابر برای همه افراد جامعه نه تنها در امر مناسب‌سازی شهری، مهم است بلکه در ارتقاء سطح فرهنگ نیز این موضوع اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: کسب رتبه‌های علمی خوب و رشد چشمگیر تحصیلی دانشجویان دارای معلولیت، بیانگر این واقعیت است که این افراد با ارتقای توانمندی خود، موجب افزایش مشارکت افراد معلول در جامعه، افزایش قابلیت اعتماد  دیگران به این افراد و نیز زمینه‌ساز کارآفرینی معلولان به وسیله خودشان می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اصفهان گفت: توانمندسازی افزون بر ارزش‌های ذاتی و درونی، ارزش بیرونی نیز دارد که هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی، اثرات مثبت آن را شاهد هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha