کد خبر: خانواده-شهدای-سلامت-تحت-پوشش-بنیاد-شهی
۱۳ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۶
خانواده شهدای سلامت تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی در بیان دستورکار نشست امروز (یکشنبه دوازدهم مردادماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست که با حضور رییس سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار شده بود، مباحث مختلفی پیرامون شرح وظایف این سازمان در خصوص ساماندهی نیروی انسانی و تعیین تکلیف قراردادهای متعددی که برای جذب نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی وجود دارد، مطرح شد، همچنین توانمندسازی نیروی انسانی، تسهیل فرآیند استخدامی و تعیین وظایفی که هر کدام از وزارتخانه‌ها در این مورد برعهده دارند از دیگر موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت. ساماندهی قراردادها در دستگاه ‌های اجرایی کشور

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرار بر این شد هر هفته بر حسب موضوعاتی که مطرح می‌شود، کارشناسان سازمان اداری و استخدامی کشور با حضور در نشست کمیته‌های تخصصی با رویکرد سیاست‌های راهبردی نظام اداری کشور در جهت اصلاحات اساسی، تصمیماتی را هم در جهت تامین امنیت شغلی و هم ساماندهی قراردادها در ساختار اداری  اتخاذ کنند که منابع پیش‌بینی شده در بودجه سنواتی و قانون برنامه هفتم توسعه متناسب با شان نیروی انسانی کشور باشد تا دستگاه‌های اجرایی در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

بنیاد شهید موظف به پرداخت بدهی دانشگاه آزاد اسلامی تا اواسط شهریور ماه شد

وی تصریح کرد: در ادامه این نشست مباحثی پیرامون تامین نقدینگی با حضور رییس بنیاد شهید و ایثارگران مطرح شد که هم برای پرداخت مستمری خانواده شهدا و هم پرداخت بدهی دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از 300 میلیارد تومان بوده، تصمیم‌گیری شد و به جمع‌بندی خوبی رسیدیم و قرار شد بنیاد شهید تا اواسط شهریور ماه بدهی این بخش را به طور کامل پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: پرداخت پاداش خدمت خانواده شهدا و ایثارگران تا پایان سال 98 نیز از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد تا بر اساس گزارش ارائه شده در این نشست نهایی شده و امسال پرداخت شود. همچنین این بنیاد از کمیسیون اجتماعی خواست تا در اجرای ماده 21 که در خصوص اشتغال فرزندان شاهد و جانبازان بالای 25 درصد بوده از طریق تعامل با سازمان اداری و استخدامی کشور از آنها حمایت کند. از سوی دیگر قرار بر این شد تفاهم‌نامه‌ای هم بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در بحث تامین امنیت بیمه‌ای، رفاهی و ایجاد شرایطی برای ادامه تحصیل مهارت‌محوری جانبازان و ایثارگران ایجاد شود.

وی افزود: سودده کردن بانک دی و شرکت‌های اقماری زیرمجموعه آن که از نگرانی‌های اعضای این کمیسیون بوده از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مطرح شد و قرار شد با رویکرد شفافیت و مدیریت نوین مبتنی بر رشد اقتصادی در دستورکار قرار گیرد و بنیاد شهید نیز هر ماه گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارائه دهد.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: توجه به شهدای سلامت از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد و قرار شد در پی تفاهم‌نامه‌ای که بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایجاد کرده‌اند، هفته آینده نشستی در این زمینه به منظور تعیین میزان بهره‌مندی آنها از مزایای این بنیاد برگزار شود تا بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب خانواده‌هایشان همچون سایر شهدا مورد حمایت قرار گیرند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست رییس سازمان اداری و استخدامی کشور و معاونانش و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونانش حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha