کد خبر: داروی-جدید-درمان-رماتیسم-مفصلی-تولید-م
۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، داروی آزمایشی جدید درمان بیماری رماتیسم مفصلی نتایج امیدبخشی را در فاز نهایی آزمایشات بالینی انسانی نشان داد. این دارو که نسخه جدیدی از داروی «JAK-inhibitors» است مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت و امید است این دارو طی 12 ماه آینده به تولید برسد.

براساس گزارش «نیواطلس»، این دارو شامل چهار مولکول مرتبط با یکدیگر به نام‌های JAK1، JAK2، JAK3 و TYK2 است که هرکدام از آنها نقش اساسی در تسهیل سیگنال‌های التهابی سلولی ایفا می‌کنند.

گفتنی است؛ پیرامون دهه‌های گذشته داروی «JAK-inhibitors» برای درمان‌ موثر تعدادی از بیماری‌های التهابی با واسطه سیستم ایمنی از جمله اگزما و بیماری‌های التهابی روده مانند کرون مورد استفاده قرار  گرفت.

طبق این گزارش، در سال‌های 2011 تا 2012، دو داروی JAK inhibitors ابتدایی وارد بازار شد. نسل اول این داروها تا حدودی موثر بود اما به دلیل نداشتن برخی ویژگی‌ها، باعث ایجاد عوارض جانبی مختلفی در بیمار می‌شدند. اکنون نسخه جدید JAK inhibitors که به مرحله پایانی آزمایشات انسانی رسیده است، به گونه‌ای طراحی شده که با دقت بیشتری مولکول‌های JAK را مهار می‌کند و امید است که با عوارض جانبی کمتری موثر واقع شود.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha