کد خبر: راه‌های-از-بین-بردن-ترس
۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
5 مورد از راههای از بین بردن ترس عبارتند از :

تشخیص بدهید ترستان از چیست؟

اولین قدم برای از بین بردن ترس این است که تشخیص بدهید دلیل ترس شما چیست . با خودتان فکر کنید. خلوت کنید. بیندیشید که از چه میترسید و چرا علایم ترس را دارید. سپس این دلایل را در برگه ای بنویسید. خود را بدون ترس تصور کنید. ببینید که اگر این ترس را نداشته باشید به چه چیزهایی می رسید و چه می شود. بررسی کنید که در بهترین شرایط چه کسی هستید؟ مثلا فرض کنید یک ماموریت شغلی به شما داده شده است . و شما کمی از ان میترسید. میترسید که نتوانید انجامش دهید. حال خود را اینگونه تصور کنید که این ماموریت را بخوبی انجام داده اید. چه حسی دارید؟ یک حس ارامش . خب همین حس را الان هم داشته باشید. با خود تصور کنید که پیروز شده اید. با علوم مختلف ثابت شده که به هر چیزی فکر کنید به سرتان می اید.

اگر با ترس روبرو نشوید چه اتفاقی خواهد افتاد

این مرحله شبیه مرحله قبل، ولی قوی‌تر است.  کم کم خواهید دید که مقابله با ترس هیچ ضرری ندارد. بلکه شما را به اهدافتان نزدیک میکند. نترسید . شروع کنید. یادتان باشد با گوشه نشینی و ترس به هیچ جا نخواهید رسید. بنویسید از مواجه‌شدن با ترس نمی‌ترسید. اگر آن را در ذهن خود جای ندهید و دنبال رؤیاهای خود نروید، هیچ‌وقت کامل به اهدافتان نمی‌رسید.

امتحان کنید و برنامه‌ریزی کنید چگونه کامل می‌شود

به اهدافی که دوست دارید فکر کنید. هدف هایتان را دسته بندی کنید . اهداف سالانه ، ماهیانه ، هفتگی و روزانه برای تک تک انها برنامه ریزی کنید. از خودتان بپرسید چگونه به آن می‌رسید و چگونه برنامه را باید شروع کنید.

بلافاصله شروع کنید

برای شروع کردن همین الان اقدام کنید. یک هفته هم صبر نکنید. صبر نکنید تا پول به دست بیاورید!صبر نکنید تا درستان تمام شود. اگر قرار باشد برای قدم برداشتن منتظر کاری باشید فایده ندارد. حتی منتظر اولین شنبه هم نمانید. از همین الااااااااااان باید قدم بردارید. اول قدم های کوچک را بردارید و کم کم سراغ قدم های بزرگ بروید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha