کد خبر: سلامت-ملی-هدف-اصلی-فدراسیون-ورزش‌های
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۳
سلامت ملی هدف اصلی فدراسیون ورزش‌های همگانی است
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت  به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، افشین مولایی در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های همگانی استان اردبیل افزود: رویکرد این فدارسیون از رویداد محوری به مساله محوری تغییر پیدا کرده و پس از مطالعات میدانی و آماری متناسب با واقعیت‌ها برنامه‌های متنوعی در سطح ملی تدوین و اجرا خواهد شد.
وی اضافه کرد: پروژه ملی طرح "شفا" که قرار است از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی اجرا شود، مخفف شهرهای فعال ایران است که به دنبال طراحی و بازسازی شهر به سمتی است که از فعالیت‌های فیزیکی شهروندان حمایت کند.
او با بیان اینکه شهر فعال شهری است که برای تمام اقشار زیرساخت، برنامه‌های مشارکت و کارهای آموزشی مهیا شده باشد، تصریح کرد: در این طرح که با مشارکت محوری شهرداران اجرایی خواهد شد، زیرساخت‌های لازم برای توسعه فعالیت بدنی افراد جامعه فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه ۵۹ درصد مردم ایران وزن بالایی داشته و ۲۰ درصد کودکان کشور چاق هستند، اظهار داشت: مردم باید تغییر در رویکرد فدراسیون ورزش های همگانی را احساس کرده و با علاقه و رغبت به فعالیت های ورزشی بپردازند.
مولایی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور دچار فشار خون هستند و علت مرگ و میر ۸۲ درصد از متوفیان کم تحرکی است، بیان کرد: این امر بیانگر این است که در همگانی کردن ورزش و رسیدن به اهداف مورد نظر که همان سلامتی آحاد مردم جامعه است، آن طور که باید و شاید موفق نبوده ایم.
وی اضافه کرد: در برابر این آمار نگران کننده هیچ فدارسیون ورزشی پاسخگو نیست چرا که ۵۱ فدراسیون فعال در کشور بیشتر به دنبال ورزش قهرمانی و موفقیت تیم های ملی مرتبط هستند.
او ادامه داد: با اینکه در بهبود و ارتقای سلامتی جامعه مولفه‌های زیادی نقش دارند و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی قادر به اصلاح سبک زندگی مردم نیست ولی نقش فدارسیون ورزش های همگانی برجسته است و باید تمامی دستگاهها و نهادهای دولتی و بخش خصوصی این فدراسیون را در فصل جدید فعالیت ها در رسیدن به اهداف خود یاری و کمک کنند.
مولایی با بیان اینکه اهمیت ورزش امروز بر هیچکس پوشیده نیست، گفت: هر فرد باید برای لمس اثرات ورزش در سلامتی و تندرستی خود حداقل سه روز در هفته و هر بار به مدت ۱۵۰ دقیقه ورزش کند که برای همینتاثیر گذاری و اثر بخشی ورزش و ایجاد انگیزه قوی در عموم مردم جامعه از دیگر رویکردهای فدارسیون و هیات های ورزش های همگانی است.
رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی افزود: با اجرای برنامه‌های کلیشه‌ایی و کلی نمی‌توان مردم را تشویق به فعالیت‌های ورزشی کرد و باید برای رده‌های سنی مختلف از کودکان تا سالمندان، با استقاده از ظرفیت ورزش همگانی متناسب با اقشار گوناگون محصولات ورزشی ارائه کرد تا خروجی این‌ محصولات مشارکت حداکثری باشد.
وی اظهار داشت: تمامی هیات های ورزش های همگانی استانهای کشور باید موانع مشارکت مردم در ورزش را شناسایی و به صورت علمی برنامه مناسب برای رفع این مشکل را تدوین و اجرایی کنند.
مولایی با اشاره به اینکه ارتقای شاخص های تندرستی از اولویت‌های هیات ورزش‌های همگانی است، بیان کرد: هر سال به صورت دقیق عمکلرد هیات ها در سراسر کشور ارزیابی و رتبه بندی خواهد شد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با رویکرد علمی و استفاده از نظرات صاحبنظران و متخصصان و تمامی ظرفیت ها به اهداف مورد نظر رسیده و در ارتقاء و بهبود سلامتی جامعه مثمر ثمر بوده و به وظیفه خود به درستی عمل کنیم.
در این مجمع انتخاباتی ودود اسحق زاده با کسب ۱۴ رای از مجموع ۱۷ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات ورزش های همگانی استان اردبیل انتخاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha