معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی در نشست «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱»، بُعد ذهنی امنیت را بسیار مهم دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی به بُعد ذهنی امنیت توجه ویژه ای داشت؛ اگر چه ایشان چندان​ رسانه‌ای نبودند اما با منش و عملش در برخورد با مسائل در این عرصه بسیار تاثیر گذار بود.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرشاد مهدی‌پور   در نشست «رسانه، امنیت ملی؛ فرصت‌ها و چالش‌های ۱۴۰۱»، که به‌مناسبت گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج رسانه و با حضور سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش‌های مهمی از کاهش مرجعیت رسانه‌های کشور در یک فرایند ۱۰ تا ۱۵ ساله به مرور رخ داده و عوامل مختلفی نیز آن را شکل داده‌اند گفت: مسائلی از جمله تغییرات محیطی و تغییر نسل، برجسته شدن نقش فضای مجازی، تغییر مصرف رسانه‌ای به خصوص طی دو سال اخیر با پدیده کرونا و مسائلی که برای رسانه‌های چاپی رخ داده است مثل مسئله توزیع که همه اینها دست به دست هم داده تا ما به یک چالش روبه‌رو باشیم.

معاون مطبوعاتی، لزوم توجه ویژه به نقش اهالی رسانه در ارتقای سطح امنیت ملی و سرمایه اجتماعی را به‌عنوان یکی از چالش‌برانگیزترین موضوعات قابل بررسی در این نشست مطرح کرد و افزود: ما اختلاف‌سلیقه داریم؛ و از این، دفاع می‌کنیم. اگر بتوانیم تعارض‌ها را از سطح کلان، به خُرد تبدیل کنیم، بهتر است. آنچه اینجا مهم است، بُعد ذهنی امنیت است.

مهدی‌پور، بُعد ذهنی امنیت را بسیار مهم دانست و گفت: حاج قاسم سلیمانی به بُعد ذهنی امنیت توجه ویژه ای داشت؛ اگر چه ایشان چندان رسانه‌ای نبودند اما با منش و عملش در برخورد با مسائل در این عرصه بسیار تاثیر گذار بود.

وی افزود: استحکام و همبستگی ما ضرورتی است که باید به هر نحوی آن را حفظ کنیم. البته ممکن است در موضوع اینکه چطور مرجعیت رسانه‌ای را در کشور تأمین کنیم، اختلاف نظرهایی داشته باشیم. اما می‌توانیم مفهوم مرجعیت رسانه‌ای را محور تقویت سرمایه اجتماعی و امنیت ملی قرار دهیم و برای آن گفت‌وشنودهایی را انجام دهیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ما به عنوان رسانه باید با همفکری و تعاملِ بیشتر تلاش کنیم که موضوعات را مدیریت کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha