کد خبر: شاهد-افزایش-عفونت‌های-قارچی-در-کشور-ه
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۹:۰۱
شاهد افزایش عفونت‌های قارچی در کشور هستیم

دکتر شیرین شفقت متخصص زنان و زایمان و نازایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به شایع ترین بیماری های زنان به خصوص عفونت های مقاربتی اظهار کرد: در حال حاضر شایع ترین بیماری زنان مربوط به انواع عفونت ها است.

وی افزود: عفونت ها دو نوع هستند اما آنچه که بیشتر زنان جامعه با آن درگیرند مربوط به عفونت های معمولی میکروبی و قارچی است.

عفونت های مقاربتی

این پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد افزایش عفونت های مقاربتی در کشور هستیم، گفت: با توجه به تعداد مراجعه کنندگان شاهد زیاد شدن تبخال تناسلی در زنان هستیم. در گذشته تبخال تناسلی زیاد نبود اما هم اکنون بیماران زیادی به این دلیل به ما مراجعه می کنند.

دکتر شفقت ادامه داد: تبخال تناسلی و انواع عفونت ها درمان های موثری دارند اما در حال حاضر در خصوص عفونت های مقاربتی مشکل داریم.

ویروس HPV

وی عنوان کرد: هم اکنون عمل HPV مثبت و ضد مثبت بسیار زیاد است. HPV هم نوعی ویروس است اما این نوع ویروس مانند بسیاری از ویروس های دیگر هنوز درمان خاص و مشخصی ندارد مگر اینکه بدن خود بتواند آن را دفع کند.

این پزشک متخصص زنان، زایمان و نازایی تصریح کرد: نگرانی ما در مورد ویروس HPV بیشتر به این دلیل است که این ویروس با سرطان ارتباط دارد و به همین دلیل ما مجبور هستیم که بیماران مبتلا به این ویروس را دقیق معاینه و بررسی کنیم.

دکتر شفقت گفت: ویروس HPV در گذشته زیاد مشاهده نمی شد اما هم اکنون شاهد شایع شدن این ویروس در جامعه هستیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha