کد خبر: طرح-الحاق-دولت-به-کنوانسیون-تمپره-در-کم
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۷

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی در تشریح دستور کار روز(سه‌‌شنبه 18 شهریور ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور مدیرکل دارویی وزارت بهداشت، طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، معاونان وزارت صمت، نماینده سازمان‌های بیمه سلامت، برنامه بودجه و بانک مرکزی، خبر داد و گفت: بررسی طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی در دستور کار کمیسیون بهداشت ودرمان قرار داشت. بر این اساس ابتدا گزارشی توسط سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس و مسئولان مدعو  در این خصوص ارائه شد و سپس نمایندگان نیز نظرات و ابهاماتشان را نسبت به این موضوع مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس، با تاکید بر اینکه طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی به بررسی بیشتری نیاز دارد، افزود: دستگاه‌ها آمادگی لازم برای پاسخگویی به چرایی اجرای این طرح نداشتند، از طرفی ایرادت بسیار زیادی به طرح از جمله مشخص نبودن مکانیسم اجرا آن وارد بود. از این رو مقرر شد مجددا هفته آینده پس از ارائه مستندات مربوطه در کمیته‌های دارو و غذا و طرح و لویح کمیسیون بهداشت بررسی و بخش‌هایی اصلاح شود.

وی افزود: لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تمپره در مورد ارائه منابع مخابراتی برای کاهش بلا و عملیات امدادی نیز موضوع دیگری بود که در کمیسیون بهداشت مجلس بررسی شد. فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه و عنوان کرد طرح الحاق دولت به کنوانسیون تمپره برای کمک کردن به ایران است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقادات اعضای کمیسیون به طرح الحاق دولت به کنوانسیون تمپره، گفت: نمایندگان معتقد بودن علت پیوستن ما به این کنوانسیون مشخص نبوده و واقعا چه دلیل قانع کننده ای برای آن وجود دارد؟ و اینکه آیا برای این طرح نظر وزارت اطلاعات نیز گرفته شده است یا خیر. در نهایت طرح مذکور در کمیسیون به رای گذاشته شد و با رای مخالف اکثریت نمایندگان رد شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha