کد خبر: عضویت-۲۴-هزار-نفر-در-جمعیت-هلال-احمر-خرا
۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
عضویت ۲۴ هزار نفر در جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی هلال احمر خراسان جنوبی؛ محمد رضا رضایی پیش از ظهر پنج شنبه در دیدار با نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس بیان کرد: جمعیت هلال احمر نهادی عمومی و غیر دولتی است.

وی ادامه داد: این نهاد بخشی از اعتبارات خود را از طریق دولت و بخشی را از محل درآمدهای اختصاصی تامین می کند.

رضایی از وجود ۲۳ پایگاه امداد و نجات در استان خبر داد و بیان کرد: در سطح خراسان جنوبی به نسبت جمعیت و وسعت استان، بیشترین پایگاه های امداد جاده ای را داریم.

 

وی با بیان اینکه هر پایگاه امداد و جاده ای مانند یک شعبه هلال احمر عمل می کند و تمام خدمات تخصصی امدادی در انواع حوادث را انجام می دهد، اظهار کرد: رهاسازی مصدوم در صحنه حوادث توسط امدادگران و انتقال آن توسط اورژانس انجام می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۵۸۴ نفر در استان عضو جمعیت هلال احمر بوده که از این تعداد ۱۷ هزار و ۷۴۴ نفر جوانان هستند.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد از مجموع این افراد در بیرجند هستند، گفت: همچنین هفت درصد در شهرستان خوسف و پنج درصد در درمیان وجود دارند.

رضایی با بیان اینکه هلال احمر در استفاده از جرائم رانندگی هیچ سهمی ندارد، اظهار کرد: امدادگران فعال در پایگاه ها هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کنند و داوطلبانه خدمت می کنند.

وی با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: خواستاریم در لایحه بودجه به پایگاه های امدادی هلال احمر و داوطلبان فعال در این پایگاه ها توجه شود.

رضایی با بیان اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر در هر شرایط و مکان برای رسیدگی به مخاطره های مختلف حضور دارند، گفت: از ابتدای اپیدمی کرونا در استان، نیروهای هلال احمر در میدان مبارزه با ویروس  هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی افزود: غربالگری مسافران در ورودی شهرها، توزیع ماسک و ضدعفونی بین عزاداران طی ایام محرم و اجرای طرح های آمران و ناظران سلامت از جمله اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با این ویروس است.

وی ادامه داد: در راستای رزمایش کمک های مومنانه پنج میلیارد تومان بسته های مختلف معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

رضایی با اشاره به کمپین "نفس هدیه کنیم" بیان کرد: همچنین در راستای این کمپین123 کپسول اکسیژن جمع آوری شده که به بیماران تنفسی امانت داده می شود.

 

وی بیان کرد: تمامی خدمات هلال احمر در راستای اقدامات بشر دوستانه بوده که فارغ از هر نژاد، فرقه و دسته بندی سیاسی به جامعه هدف ارائه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha