کد خبر: علل-تشنج-ناشی-از-تب-چیست؟
۱۷ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۳۵
علل تشنج ناشی از تب چیست؟

دکتر فریبا شیروانی فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره عوامل عفونی که باعث ابتلای تشنج ناشی از تب می شود، اظهار کرد: برخی بیمارانی که تشنج ناشی از تب دارند ممکن است در خانواده آنها سابقه ی مثبتی از این بیماری وجود داشته باشد.خ

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد مشخص شده که احتمال تشنج می تواند ژنتیکی باشد، افزود: ممکن است افرادی که تشنج ناشی از تب دارند بعدها تشنج آنها تکرار و اپی لپسی شود.

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال گفت: به هر حال بیماری های عفونی که تب دار هستند باعث شروع این تشنج ها می شوند و شایع ترین علت این تشنج ها هرپس ويروس انسانی تيپ 6 است که در کودکان 9 تا 15 ماه دیده می شود.

دکتر شیروانی بیان کرد: این بیماری همراه با ضایعات داخل دهانی و ضایعات روی پوست بروز می کند و مریض ها با ابتلا به بیماری هرپس ويروس انسانی تيپ 6، 3 روز تب دارند و بعد تب آنها قطع می شود.

وی ادامه داد: این بیماری برای مریض ها بسیار تحریک پذیر است و علی رغم قطع تب، بهبودی کامل برای آنها حاصل نمی شود. بهبودی کامل این بیماران بسیار زمان بر است.

فوق تخصص بیماری های عفونی اطفال تصریح کرد: در صورتی که تب ناگهانی این بیماران قطع شود و ضایعات روی بدن آنها تظاهر پیدا کند احتمال بروز این بیماری برای آنها مطرح می شود.

دکتر شیروانی عنوان کرد: انواع بیماری های ویروسی در صورتی که با تب همراه شوند می توانند باعث شروع تشنج شوند. بر اساس وضعیت بیمار، عفونت های تنفسی که به علت آنفولانزا، پاراآنفولانزا و آدنوویروس ایجاد می شود ،می تواند باعث شروع تشنج ناشی از تب شود.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha