کد خبر: عواقب-رفتارهای-نامناسب-والدین-با-کودک
۲۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۰

متخصص روانشناسی بالینی گفت: آسیب‌هایی که کودکان بدسرپرست متحمل می‌شوند در سنین گوناگون متفاوت است، اما به طور کلی نقش والدین در تربیت فرزندان به شدت پررنگ است.

دکتر پرویز روزبیانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت بیان داشت: به طور معمول کودکان بدسرپرست و خطاکاری که رفتار مناسبی ندارند ضمن عدم آگاهی نسبت به تربیت فرزندان به گونه‌ای رفتار می‌کنند که امکان وجود خشونت در آنها دیده می‌شود.

وی با اشاره به این‌که رفتارهای خشونت آمیز با کودکان منجر به بروز اضطراب‌های شدید در آنها می‌شود، متذکر شد: در صورتی که پدر و مادر یک کودک واقعی نباشند، امکان دارد از نظر اخلاقی دارای مشکلاتی باشند؛ برای نمونه دست به تجاوز کودک بزنند، بنابراین چنین کودکانی صدمات شدیدی را متحمل می‌شوند.
این روانشناس خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر تجاوزهای مختلف گاهی دیده شده که پسرها تمایل به تغییر جنسیت دارند.

وی تصریح کرد: در صورتی که والدین یک کودک معتاد،دزد، شرور و... باشند از آنها نمی‌توان انتظار تربیت فرزندی سالم داشت، زیرا عملکرد و رفتارهای پدر و مادر آینه فرزندان است و از آن الگوبرداری می‌کنند.

روزبیانی اذعان داشت: نقش پدر و مادر در تربیت فرزندان اهمیت بسزایی دارد. متاسفانه برخی از والدین در راستای تربیت فرزند آموزش‌های لازم را ندیده‌اند که لازم است برای ارتقای آگاهی خود تلاش جدی داشته باشند.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha