کد خبر: متهم-شدن-جک-دورسی-برای-قفل-کردن-حساب-توی
۱۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۲۶
متهم شدن جک دورسی برای قفل کردن حساب توییتر نیویورک پست!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جک دورسی می‌گوید حساب توییتر نیویورک پست قفل خواهد ماند تا زمانی که توییت اصلی حاوی داستان هانتر بایدن را حذف کند.
  • تد کروز، سناتور تگزاس، مدیر عامل توییتر جک دورسی را به دلیل قفل کردن نیویورک پست از حساب خود به مدت دو هفته، به سانسور متهم کرد.
  • نیویورک پست در 14 اکتبر مقاله‌ای در مورد هانتر بایدن منتشر کرد که دارای چندین پرچم قرمز مربوط به منابع است. دورسی گفت که این داستان شرایط خدمات توییتر را برای توزیع موارد هک شده نقض می‌کند.
  • کروز در جلسه استماع کمیته سنا در بخش 230، از دورسی در مورد نحوه برخورد توییتر با این داستان سوال کرد، قانونی که می‌گوید شرکت‌های فناوری به دلیل محتوای منتشر شده در سیستم عامل‌هایشان مسئول نیستند.
  • توییتر قبلا چهره‌های برجسته را از حساب‌های خود قفل کرده است تا زمانی که توییت‌هایی را نقض شرایط خدمات توییتر حذف کنند.
جک دورسی مدیر عامل توییتر به دلیل قفل کردن نیویورک پست از حساب خود به مدت دو هفته، مورد انتقاد سناتور تد کروز قرار گرفت. کروز با انتقاد از توئیتر  گفت که تصمیم یکجانبه سانسور پست را گرفته و ادعا کرده است که اجرای سیاست‌های آن به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه می‌دهد به ناشران اخبار بگویند چه داستان‌هایی را می‌توانند منتشر کنند.

جک دورسی و نیویورک پست

دورسی در طی جلسه کمیته سنا در بخش 230، قانون گفت که شرکت‌های فن آوری نمی‌توانند مسئول محتوای منتشر شده در سیستم عامل‌شان باشند. جک دورسی و نیویورک پست

دورسی گفت: آن‌ها باید به حساب خود وارد شوند، کاری که می‌توانند درست در این دقیقه انجام دهند، توییت اصلی را که تحت اقدام اجرایی اصلی ما قرار گرفته است، حذف کنند و آنها می‌توانند دقیقاً همان مطالب را توییت کنند ... و این کار ادامه خواهد یافت.

دورسی علناً از نحوه برخورد این شرکت با عذرخواهی اظهار داشت و گفت این کار جلوگیری از پیوند به داستان اشتباه است. نیویورک پست در 14 اکتبر مقاله‌ای را منتشر کرد که ادعا می‌کند ایمیلی از بایدن در حال برقراری ارتباط با یک مقام اوکراینی در مورد ملاقات با پدرش جو بایدن نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات، در زمان معاونت خود دارد. این داستان دارای چندین پرچم قرمز بود، از جمله چگونگی دستیابی پست به ایمیل و قانونی بودن آن. Business Insider همراه با سایت‌های دیگر منبع این ایمیل را شناسایی کرد که به گفته The Daily Beast، هنگام تعیین جدول زمانی نحوه دستیابی به اطلاعات، بارها داستان خود را تغییر داد. فیس بوک همچنین در حالی که بررسی مقاله انجام شده بود به محدود کردن تیراژ مقاله اقدام کرد. توییتر در گذشته کاربران برجسته را از حساب‌های خود قفل کرده است. دورسی پیش از این از انتشار کلیپ‌های مربوط به داستان هانتر بایدن و حساب رسمی توییتر مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور دونالد ترامپ را قفل کرد. توییتر پس از اشتراک آدرس ایمیل یک ستون نویس نیویورک پست در ستایش از ترامپ برای مبارزه با کروناویروس حساب وی را قفل کرد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha