کد خبر: مرکز-سلامت-هلال‌احمر-ایران-در-غنا-به-ب
۱ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۵۰

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر کریم همتی با کوامی گیما آکوافو، رئیس و کوفی آدو، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ غنا در آکرا دیدار و گفت و گو کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در این دیدار با تقدیر از دعوت و دیدار با مسئولان صلیب سرخ غنا، فعالیت های هلال احمر ایران را بخصوص در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 تشریح و تاکید کرد: روابط گرم میان هلال احمر و دولت ایران منجر به بهره مندی بیشتر مردم ایران از خدمات هلال احمر شده است.

کوامی گیما آکوافو؛ رئیس صلیب سرخ غنا نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت: روابط میان ایران و غنا به بیش از 30 سال قبل بازمی‌گردد.

وی افزود: روابط میان دو جمعیت ملی، در شورای عالی و مدیریت صلیب سرخ غنا نیز مورد توافق همه مدیران ارشد صلیب سرخ این کشور قرار گرفته و اهمیت روابط میان دو جمعیت هلال احمر ایران و صلیب سرخ غنا باعث ارتقای سطح همکاری های مشترک میان دو کشور نیز شده است. این روابط در قالب تفاهم منعقد شده میان دو جمعیت ملی ایران و غنا از سال 2014 به رشته تحریر درآمده است و یکی از اساسی ترین و گرمترین روابط میان جمعیت های ملی در سطح فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر به شمار می رود.

لازم به ذکر است در دیدار میان رئیس جمعیت هلال احمر ایران و مسئولان صلیب سرخ غنا موضوعاتی همچون ارتقای مرکز سلامت هلال احمر ایران در غنا به دی کلینیک و بیمارستان تخصصی، ارسال تجهیزات تخصصی مدرن برای بخش های مختلف این مرکز، اعزام پزشکان ایرانی و ارسال دارو و تجهیزات پزشکی از ایران بخصوص از کارخانه های تولید داروی هلال احمر ایران به غنا، اجرای پروژه های آموزشی و درمانی با همکاری صلیب سرخ و وزارت بهداشت غنا، اجرای پروژه ویزیت رایگان در منطقه مانفی و آموزش کمک های اولیه به شکل مشترک از طریق صلیب سرخ غنا، مورد توافق طرفین قرار گرفت.

همچنین در این دیدار مقرر شد که دو جمعیت ملی در سطوح مختلف که مورد توافق دولت های دو کشور است، روابط خود را گسترش داده و هلال احمر ایران در زمینه‌های آموزش، پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، انتقال تجارب در زمینه مدیریت سوانح، کاهش خطرپذیری و پاسخ به بلایا با صلیب سرخ غنا همکاری کند. همچنین مقرر شد هلال احمر ایران بخشی از فعالیت های حوزه بهداشت و درمان و مدیریت بلایا که مربوط به صلیب سرخ غناست را در سطوح عالی و در کمیسیون مشترک اقتصادی نیز پیگیری کند.

براساس محورهای مطرح شده در این دیدار، فرصت ها و ایده هایی که برای توسعه همکاری میان دو جمعیت وجود دارد از جمله بررسی امکان صادرات دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی با همکاری سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر ایران و همچنین واگذاری ملک جمعیت برای احداث دو مرکز اقماری از طریق کارشناسان و تیم های تخصصی با برگزاری جلسات لازم بررسی خواهد شد.

فعالیت مرکز سلامت جمعیت هلال احمر ایران در کشور غنا از سال 1990 با ارائه خدمات در حوزه های پزشک عمومی، زنان و زایمان، دندانپزشکی، اطفال، چشم، گوش و حلق و بینی، فیزیوتراپی، سونوگرافی، اورژانس، آزمایشگاه و داروخانه آغاز شده و با انعقاد یادداشت تفاهم با صلیب سرخ غنا از سال 2014 به مدت 10 سال به منظور ارائه خدمات بشردوستانه به نیازمندان، تداوم یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha