کد خبر: مشاركت-بي-شائبه-شهرداري-و-سازمان-ميراث
۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۱۲
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تلاش سه ساله براي مرمت و بازسازي موزه علي اكبر صنعتي، گفت: تلاش‌شبانه‌روزی جمعیت و نهادهای مسئول از جمله مشارکت بی‌شائبه شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگري، بالاخره به ثمر نشست و اکنون موزه علی‌اکبر صنعتی در مرحله كاربري؛ با مرمت یکصد اثر نقاشی استاد صنعتي به دست استاد جاوید رمضانی، و مرمت تمامی مجسمه‌های نصب شده در سالن به دست آقای صحرایی، آماده افتتاح است. به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري سلامت امير محسن ضيائي در مراسم بازگشايي موزه استاد علي اكبر صنعتي كه با حضور شهردار تهران، مديركل ميراث فرهنگي استان تهران و همچنين جمعي از مسئولان حوزه شهري برگزار شده بود، خاطر نشان كرد: مرمت و بازسازی موزه استاد صنعتی به علت حساسیت موضوع به گونه‌ای انجام شده است که تمام جزئیات مرمتی از زیرساخت تا نمای بنا و از مرمت مجسمه‌ها تا مرمت آثار نقاشی در آن رعایت شود و به همین علت از سوی سازمان ميراث فرهنگي و شهرداری تهران به عنوان الگوی مرمتی بناهای قدیمی قلمداد شده است. وی همچنین درباره مراحل اجرایی مرمت موزه صنعتی، توضیح داد: پس از قول شهرداری تهران برای بازسازی و رفع آسیب‌های ناشی از عبور مترو و استحکام‌ موزه، با پیگيری‌های مدام مسئولان جمعیت هلال‌احمر در اواخر سال 92 و همچنین سازمان میراث فرهنگی؛ به دستور دکتر فرهادی؛ ریاست وقت جمعیت هلال‌احمر، مرمت موزه صنعتی با قید فوریت در دستور کار اداره‌كل روابط‌عمومي و معاونت پشتيباني جمعيت قرار گرفت و با دستور شهردار و رئیس شورای شهر وقت تهران، در تاریخ 26 خرداد 93 توافق‌نامه‌ای میان سازمان زیباسازی شهرداری تهران و جمعیت هلال‌احمر برای مرمت و بازسازی موزه منعقد شد. وي تصريح كرد: در ابتدا هلال‌احمر با 600 میلیون تومان هزینه؛ بخش زیادی از زیرساخت موزه، به‌خصوص نصب در و پنجره و پارکت کف را جلو برد و پس از آن سازمان زیباسازی شهرداری با تیمی کاملا حرفه‌ای وارد عمل شده و با اعتبار بالغ بر 2.5 میلیارد تومان؛ هزینه کار اجرایی بنا را پیش برد و در این مقطع از کار؛ بنای موزه، به منظور انجام مراحل پاياني از جمله نصب سيستم‌هاي سرمايش و گرمايش، آماده‌سازي سرويس‌هاي بهداشتي، ساخت كافي‌شاپ، رنگ و نقاشي كامل داخلي، نصب لوستر و ساير تزيينات داخلي و ... به جمعیت هلال‌احمر تحویل داده شد و اينك آماده بهره برداري است.   رئيس جمعيت هلال احمر به اهميت بنای موزه استاد علی‌اکبر صنعتی اشاره كرد و گفت: اين بنا متعلق به اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی یعنی 110 سال پیش، است که در دوران پهلوی به جمعیت شیر و خورشید سپرده می‌شود و در اصل به عنوان نخستین مرکز شیر و خورشید قلمداد می‌شود که به مدت پنج سال فعالیت‌های این مرکز در ساختمان موزه انجام می‌شده و لذا از این منظر؛ این بنا نماد آغاز فعالیت‌های بشردوستانه جمعیت قلمداد می‌شود و از این منظر برای جمعیت هلال‌احمر از اهمیت دوچندان برخوردار است. كدخبرنگار410900

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha