کد خبر: معاون-استاندار-گیلان-نسل-جدید-را-با-ایث
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
معاون استاندار گیلان: نسل جدید را با ایثار و فداکاری زنان آشنا کنیم

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمود قاسم نژاد در جلسه کمیته زنان دفاع مقدس استان که با محوریت نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده کشور برگزار شد؛ به نقش پررنگ زنان در شکل گیری انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس به جایگاه زنان در تاریخ انقلاب اشاره کردند.

وی با بیان اینکه زنان در جریان نهضت امام خمینی(ره) هم به عنوان پیرو ولایت و هم در نقش مادر و همسر به پیروزی انقلاب کمک کردند، افزود: همانگونه که در صدر اسلام شاهد دفاع زنان از جبهه حق بودیم، زنان مسلمان ایران نیز با الگوگیری از آموزه های دینی در راستای تکوین و دوام انقلاب نقش آفرینی کردند.

معاون استاندار گیلان با اشاره به نقش مادران و همسران در انتقال ارزش ها و آرمان های انقلابی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس نیز شاهد ایثار و فداکاری زنان مسلمان به عنوان رزمنده و امدادگر بوده ایم و همچنین مادران و همسران و خواهران شهدا در پشت جبهه با تامین مایحتاج رزمندگان، پشتیبانی از جنگ را بر عهده گرفتند.

قاسم نژاد زنان شهیده را نماد مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب دانست و اظهار داشت: نقش زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پس از آن بسیار پررنگ و حائز اهمیت است اما شاهد کمبود برنامه‌سازی برای معرفی این تلاش ها، حماسه ها و فداکاری ها هستیم.

وی با تأکید بر لزوم ساخت یادمان و تندیس بانوان شهید با همکاری شهرداری ها خاطرنشان کرد: بانوان جانباز و آزاده گنجینه خاطرات دوران دفاع مقدس هستند و باید نسبت به ثبت و ضبط تاریخ شفاهی آنان در قالب کتاب و مستند و زندگینامه اقدام کنیم.

معاون استاندار گیلان نسل جدید را نیازمند آشنایی با زنان قهرمان دانست و یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه، جاری و ساری است و شهدای مدافع حرم و سلامت نشان دادند که در راه آرمان های انقلاب و نظام تا پای جان می مانند.

قاسم نژاد با اشاره به برگزاری نخستین کنگره ملی تجلیل از ۱۷ هزار زن شهید، جانباز و آزاده در بهمن ماه امسال تأکید کرد: فرصت مناسبی برای گرامیداشت زنان شهید و ایثارگر استان فراهم شده و باید با برگزاری این مناسبت ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha