کد خبر: منع-تردد-شبانه-از-ساعت-۲۱-تا-۳-صبح-در-همه
۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، از تلاش های صورت گرفته در سطح کشور در خصوص مدیریت این بیماری تقدیر کرد و گفت:امروز با این تلاش ها، ایران اسلامی از وضعیت ممتازی در بحث مدیریت بیماری کرونا در جهان برخوردار است.

به گفته وی؛ آمار و ارقام نشان دهنده آن است که کشورمان  توانسته در کنترل، مداوا و ساخت واکسن قدم های بلندی بردارد و شروع طرح واکسیناسیون نوید بخش آن است که با  واکسن های وارداتی و تولید داخلی  مردم واکسینه شده و این بیماری از سطح کشور جمع خواهد شد.

وی به هم افزایی مثبت موجود بین مردم و دستگاه های اجرایی در طول دوران مدیریت بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با هم افزایی مردم و دستگاه های اجرایی  این تهدید و بحران در کشور به فرصتی بزرگ برای رقم زدن  افتخاراتی ماندگار در تاریخ کشور مبدل شده است.

استاندار با اشاره به ابتلای تعدادی از هموطنان به ویروس جهش یافته انگلیسی، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده آن است که اگر در بحث مدیریت بیماری کرونا غفلت و عادی انگاری و سهل انگاری صورت پذیرد،  این ویروس در کشور جای پای خود را باز کرده و دوباره میزان آمار  مبتلایان ، بستری ها و  مرگ و میر ها افزایش خواهد یافت که هزینه های سنگینی را به فضاهای عمومی،مردمی و بویژه فضای کسب و کار وارد خواهد کرد  .

ملانوری با تقدیر از زحمات دستگاه های عضو ستاد و فرمانداران سراسر استان که به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه شرکت کرده بودند، افزود: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته روز به روز شاهد بهبود وضعیت شهرستان های استان باشیم.  به گفته وی؛ برخی از تغییر رنگ ها، نشان دهنده به صدا درآمدن زنگ خطر در آمار مبتلایان است و ریشه آن عادی انگاری و سهل انگاری می باشد.

وی ادامه داد:تصمیمات امروز ما تأثیرات خود را در آینده نزیک می گذارد و اگر مایل نیستیم دوباره محدودیت های سنگین برگردند، باید تصمیماتی قاطع در این زمینه اتخاذ گردد.

استاندار تصريح نمود: مرجع تصمیم گیری درخصوص برگزاری مجامع عمومی و همایش ها ستاد کروناست و بر اساس پروتکل ها و طبق شرایط موجود تعیین تکلیف می شود.

ملانوری ادامه داد: در شهرهای آبی صددرصد و در شهرهای زرد و نارنجی، یک سوم پرسنل دستگاه های اجرایی باید در محل کار حاضر شوند.

وی متذکر شد: مدارس در مناطقی که از پوشش تلویزیونی و اینترنت مناسبی برخوردار نیستند با حضور معلمان و در بقیه جاها بر اساس دستورالعمل ها فعالیت کنند.

استاندار تأکید کرد: کالاهای اساسی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، با رعایت کامل پروتکل ها و دقت در جلوگیری از  ازدحام جمعیت توزیع گردد.

ملانوری، سلامتی مردم را خط قرمز ستاد ملی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا دانست و گفت: هدف تصمیمات ستاد ملی و استانی، حفظ سلامت مردم است و همه باید تلاش نماییم در قالب اقدامی همگلانی، سلامت مردم تضمین شود. وی از صدا و سیما نیز خواست؛ اعمال محدودیت های جدید که قرار است از شنبه در استان  اعمال گردد را به مردم اطلاع رسانی نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha