کد خبر: نبردهای-قره-باغ-به-روز-دهم-می‌رسد-ارمن
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۱۴
نبردهای قره باغ به روز دهم می‌رسد: ارمنستان و آذربایجان
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Aljazeera، با ادامه نبرد میان ارمنستان و آذربایجان، اسد وجود جنگنده‌های سوری را که در منطقه مورد مناقشه مشغول حمله هستند، تأیید می‌کند.
  • جنگ در قره باغ کوهستانی به روز دهم می‌رسد.
  • رئیس جمهور سوریه می‌گوید می‌تواند جنگنده‌های سوریه را در قره باغ کوهستانی مستقر کند.
  • ارمنستان شب آرام تری را گزارش کرده است.

وزیر امور خارجه ترکیه به باکو می‌رسد

وزیر امور خارجه ترکیه، مولوت چاووش اوغلو وارد باکو شد و قرار است در آنجا با رئیس جمهور آذربایجان الهام علی اف دیدار کند. این سفر در حالی صورت می‌گیرد که ارمنستان روز دوشنبه آذربایجان را به شلیک موشک به پایتخت قره باغ کوهستانی متهم کرد، در حالی که آذربایجان گفت که چندین شهر و دومین شهر بزرگ آن مورد حمله قرار گرفته‌اند. مقامات قومی ارمنستان در محاصره قره باغ کوهستانی گفتند که 21 نفر دیگر از نیروهای نظامی در جنگ با آذربایجان کشته شده‌اند و از زمان شروع جنگ، تعداد کشته شدگان نظامی این کشور به 244 نفر رسیده است.

اسد می‌گوید گروه‌های مسلح از سوریه در قره باغ مستقر شده‌اند!

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری RIA روسیه گفت: دمشق می‌تواند تأیید کند که گروه‌های مسلح از سوریه در قره باغ مستقر شده‌اند. ترکیه و آذربایجان ادعاهای فرانسه، روسیه و ایران مبنی بر اعزام مزدوران سوری به آنکارا برای شرکت در نبردهای آغاز شده در سپتامبر را تکذیب کردند.

اسد سوریه، اردوغان ترکیه را تحریک کننده اصلی در قره باغ کوهستانی می‌نامد

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری RIA روسیه، طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه را به عنوان عامل اصلی درگیری در قره باغ متهم کرد. درگیری‌های ارمنستان و آذربایجان قره باغ درگیری‌ها نگرانی بین المللی را از احتمال کشیده شدن سایر قدرت های منطقه‌ای به درگیری افزایش داده است. ترکیه با آذربایجان ابراز همبستگی کرده در حالی که ارمنستان با روسیه پیمان دفاعی بسته است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha