کد خبر: نظنز-میزبان-دومین-جشنواره-و-همایش-ملی-ط
۲۲ اسفند ۱۳۹۵، ۹:۵۹

دومین جشنواره و همایش ملی طبیعت‌گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی، اردیبهشت 96 در شهرستان نطنز برگزار خواهد شد.

 

محمود رضا فقیهی دستیار ارشد طب سنتی و دبیر دومین جشنواره ملی طبیعت‌گردی، گیاهان دارویی و طب سنتی در شهرستان نطنز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت درخصوص این جشنواره اظهار داشت: این جشنواره با هدف معرفی و نمایش ظرفیت‌های مختلفی که در این سه حوزه در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور وجود دارد، برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره افزود: تمام فعالین در عرصه طبیعت‌گردی، طب سنتی و گیاهان دارویی در سطوح مختلف اجرایی، علمی و سیاستگذاری در جشنواره شرکت می‌کنند.

فقیهی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره گفت: متخصصین و دستیاران طب سنتی، کارشناسان گیاهان دارویی، متخصصین داروسازی طب سنتی، فعالین عرصه طبیعت نوردی، صحرا نوردی و کوه نوردی حضور خواهند داشت که مسائل علمی حیطه کاری خود را بحث می‌کنند.

وی با بیان این که جشنواره دارای دو بخش علمی و عمومی است، خاطرنشان کرد: جشنواره دو بخش علمی و عمومی دارد. جشن‌های عمومی  در یکی از قلعه‌های قدیمی این شهر با قدمت 400 ساله به صورت شبانه اجرا می‌شود. برنامه و کارگاه‌های آموزشی متعدد در حوزه کشت گیاهان دارویی و کارآفرینی و فناوری در عرصه گیاهان دارویی و کارگاه‌هایی در رابطه با تخصص طب سنتی، درمان، حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برای مردم و متخصصین برگزار می‌شود. همچنین مردم شهرستان از خدمات طب سنتی که در سلامتکده طب سنتی که در شهرستان ایجاد می‌شود، بهره‌مند خواهند شد.

این دستیار طب سنتی یادآور شد: کارگاه‌های سلامت از نظر طب ایرانی در شهرستان نطنز که در جشنواره گذشته به عنوان شهر پایلوت سلامت از نظر طب ایرانی انتخاب شده، ایجاد می‌شود و کارهای مطالعاتی آن در دست انجام است. این جشنواره و همایش در شهرستان نطنز در تاریخ 5 اردییشهت که مصادف با مبعث حضرت رسول اکرم است، آغاز به کار خواهد کرد و تا پایان روز 8 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

فقیهی تصریح کرد: سایت جشنواره به زودی اعلام موجودیت خواهد کرد و از همین طریق ثبت نام شرکت در همایش انجام خواهد شد. این جشنواره در خدمت دولتمردان و فعالین این عرصه در بخش خصوصی خواهد بود. این جشنواره مورد حمایت وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی فرهنگی ریاست جمهوری است و تلاش خواهیم داشت که در عرصه اقتصاد مقاومتی قدم برداریم.

 

کد خبرنگار: 41055

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha