کد خبر: عوامل-موثر-بر-باروری-به-تخمدان-و-بیضه-خت
۳۰ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۰۲

متخصص طب سنتی گفت: به طور کلی در خصوص کم بودن تحرک اسپرم مصرف گیاه گزنه و میخک مفید است.

 

دکتر مامک هاشمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اظهار داشت: در خصوص مشکل کم بودن تحرک اسپرم هر فردی باید بررسی و مشکلش علت یابی شود. در برخی مواقع کم بودن تحرک اسپرم‌ها ناشی از واریکوسل یا غلظت مایع منی می‌باشد که باید به چنین افرادی دستور اصلاح تغذیه‌ای داده شود.

وی ادامه داد: امکان دارد در مراحل هضم این افراد مشکلی وجود داشته باشد؛ یعنی اگر دستگاه گوارش به درستی کار نکند مواد غذایی خوبی به کل سلول‌های بدن نمی رساند و آن هضمی هم که قرار است در سلول‌ها رخ دهد دچار مشکل خواهد شد که با حل این مشکل کیفیت اسپرم هم بهتر خواهد شد.

وی بیان داشت: یکی از توصیه‌های عمومی در طب سنتی برای افرادی که مشکل باروری دارند، عدم مصرف آب یا هر نوشیدنی یخ است؛ زیرا بر کیفیت و تحرک اسپرم ‌ا به شدت تأثیرگذار است.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: طب سنتی وجود مشکل در باروری را تنها به بیضه و تخمدان محدود نمی‌داند بلکه مغز، قلب و کبد برای تحقق باروری باید عملکرد درستی داشته باشد. یعنی امکان دارد اختلال اسپرم یک مرد ناشی از عملکرد نادرست کبد باشد و یا اختلال در مغز فرد به معنی وجود تومور نیست؛ فردی که مدام دیر می خوابد و یا شب‌ها شیفت شب می‌دهد، یک ضعف عملکرد مغزی دارد و این امر بر تولید اسپرم تأثیرگذار است.

 

کد خبرنگار: 410100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha