کد خبر: وظیفه-شهرداری-تهران-جمع-آوری-پسماندها
۳۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
وظیفه شهرداری تهران جمع آوری پسماندهای بیمارستانی نیست

مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت با اشاره به آخرین وضعیت پسماندهای بیمارستانی شهر تهران اظهار داشت: جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی وظیفه شهرداری تهران نیست.

وی با اشاره بهینه‌سازی جمع آوری، حمل و دفن زباله‌های بیمارستانی شهر تهران، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری هم اکنون خودروهای بسیار خوبی برای حمل زباله های بیمارستانی خریداری کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: همچنین پیمانکار مجزایی برای این امر گرفته شده و از هفته آینده کیفیت جمع آوری پسماندهای بیمارستانی افزایش پیدا خواهد کرد.

یزدانی تاکید کرد: در مجموع وزارت بهداشت باید در حوزه جمع آوری و دفن پسماندهای بیمارستانی به شهرداری تهران کمک بیشتری کند.

وی بیان داشت: به دنبال آن هستیم که بتوانیم جلسه ای با وزیر بهداشت در خصوص تعیین و تکلیف زباله های بیمارستانی داشته باشیم چراکه سالهاست فقط حرف از ساماندهی این موضوع است اما اجرایی نمی شود.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران وزارت بهداشت هزینه ای برای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی پرداخت می کند اما باید به صورت اساسی و با کیفیت بهتری نسبت به اجرایی شدن این موضوع اقدام کنیم.

یزدانی تاکید کرد: ما برای اجرایی شدن بهتر این موضوع به همیاری و همکاری همه دستگاه های متولی از جمله وزارت بهداشت نیازمند هستیم.

وی اضافه کرد: آمارهای جمع آوری پسماندهای بیمارستانی قبل از شیوع کرونا بین 70 تا 90 تن بود اما هم اکنون بین 130 تا 150 افزایش یافته است. این آمارها در بعضی از روزها به 170 تن هم رسیده است.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha