کد خبر: کمبود-کلسیم-باعث-ایجاد-لکه‌های-سفید-ر
۳۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۰۶
کمبود کلسیم باعث ایجاد لکه‌های سفید روی ناخن نمی‌شود

دکتر سيد مسعود داوودی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به علت بروز لکه‌های سفید رنگ روی ناخن، گفت: لکه های سفید روی ناخن معمولا در اثر ‌ضربه ایجاد می شوند.

وی افزود: افرادی که تایپیست هستند در اثر تایپ و یا ضربه شاهد لکه های سفید رنگ روی ناخن این فرد خواهیم بود. همچنین با هر نوع ضربه ای که به دست و ناخن افراد وارد می شود می توان احتمال ایجاد لکه سفید رنگ روی ناخن را داد.

این متخصص پوست و مو اظهار کرد: جنس ناخن بعضی از افراد سفت، خشک و شکننده تر است به همین دلیل احتمال اینکه لکه های سفید رنگ بیشتر روی ناخن این افراد ظاهر شود، وجود دارد.

داوودی یادآور شد: اگرچه در بیشتر افراد این موضوع مطرح می شود که وجود لکه های سفید رنگ ناخن می تواند به خاطر کمبود کلسیم باشد اما این لکه ها هیچ ربطی به کمبود کلسیم و ویتامین ها ندارند.

وی با اشاره به برخی نگرانی‌ها در خصوص اینکه لکه های سفید نشانه نوعی بیماری هستند، بیان کرد: لکه های سفید رنگ دو نوع هستند؛ لکه هایی سفید رنگی که به شکل نقطه هستند نیازی نیست افراد نسبت به آن نگرانی داشته باشند اما اگر ناخن ها به طور کلی همگی سفید شده باشند و تغییر رنگ بدهند آن زمان می‌تواند نشانه بیماری باشد.

این متخصص پوست و مو گفت: افراد اگر شاهد چند نقطه روی ناخن های خود بودند هم نباید در این خصوص نگرانی داشته باشند.

داوودی تصریح کرد: شایع ترین نوع لکه ها در اثر ضربه ایجاد می شوند اما بعضی بیماری های قارچی هم می تواند خود را به شکل سفید شدن و لکه روی ناخن نشان دهند اما فرق آنها با لکه های سفید رنگ روی ناخن این است که لکه ها به مرور زمان و با رشد ناخن به سمت جلو حرکت می کنند و می شود آن را با ناخن گیر گرفت اما در مورد بیماری قارچی بدون تغییر می ماند و تا درمان نکنیم هم برطرف نمی شود.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha