کد خبر: گام-ioc-برای-تهیه-واکسن
۷ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۲۵
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک توماس باخ هفته جاری در تماس های جداگانه با اعضا و کمیته های ملی المپیک اظهارداشت که IOC و سازمان بهداشت جهانی طی کمک به کمیته های ملی المپیک در تلاش است تا به دست آوردن واکسن در آستانه بازی های المپیک 2020 توکیو تسهیل گردد.
کمیته بین المللی المپیک خاطرنشان کرده بود که جلوتر از کسانی که بیشتر به واکسیناسیون احتیاج دارند در صف نمی ایستد و تأکید کرده است که الزام واکسن در ورزش برای ورزشکاران اجباری نخواهد بود. اما باخ و سایر مقامات IOC، از جمله دانکا بارتکووا، نایب رئیس کمسیون ورزشکاران، ورزشکاران را تشویق کرده اند که در صورت امکان واکسن بزنند و چندین بار IOC به طور علنی ابراز امیدواری کرده است که بسیاری از شرکت کنندگان خارجی قبل از توکیو 2020 در مقابل کووید19 واکسینه شوند.
تعداد معدودی از کشورها واکسن زدن را در هفته های اخیر آغاز کرده اند اما این نگرانی وجود دارد که ورزشکاران از کشورهای کوچکتر و کمتر توسعه یافته که قرار است در توکیو 2020 شرکت کنند؛ نتوانند قبل از بازی ها به آن دسترسی یابند. در این بین بحثهایی فی مابین IOC و WHO در مورد پروژه کوواکس Covax با هدف تسریع در توزیع واکسن در کشورهای در حال توسعه صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha