کد خبر: ۱۵-هزار-خانوار-روستایی-زنجان-به-شبکه-ای
۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۲۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی روز یکشنبه همزمان با ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام راحل به ایران در مراسم متمرکز استانی گرامیداشت دهه فجر با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه آموزش و پرورش استان افزود: از مجموع یک‌هزار و ۶۷۵ مدرسه فعال استان ۶۵۳ مدرسه شهری بوده که به اینترنت پر سرعت متصل هستند و یک‌هزارو ۱۱۲ مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت هستند که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام و پس از بررسی از سوی وزیر مربوطه مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد شود.

وی اضافه کرد: بر این مبنا با راه اندازی این تعداد سایت ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می شوند و طبق برنامه ریزی ها این کار در سه مرحله پیش بینی شده که مرحله آخر پایان اسفند امسال است.

این مسوول ادامه داد: مقرر شده بود که ۹۹ سایت تا پایان اسفند ایجاد شود که با اقدامات انجام گرفته این کار با مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار انجام گرفت که در دهه فجر امسال افتتاح می شود که از جمله اقدامات مهم محسوب می شود.

استاندار زنجان در خصوص احداث مسکن برای فرهنگیان زنجانی نیز گفت: طبق ساز و کارهای انجام گرفته ۱۵ هزار مسکن ملی برای این قشر در استان احداث می شود که تا کنون  عملیاتی اجرایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ واحد آغاز شده که حداکثر تجهیز کارگاه و طاق دوم رسیده و برای سه هزار واحد دیگر نیز در تدارک خرید زمین مورد نیاز هستیم.

وی اضافه کرد: استان برای ارج نهادن به قشر فرهنگیان کمیته ای به ریاست معاون عمرانی استانداری تشکیل داده است که در آن مشکلات احتمالی همه متقاضیان گروه هدف که در طرح ملی اقدام مسکن ثبت نام کرده اند، مورد بررسی قرار می گیرد.

حقیقی در ادامه به فعالیتهای بی شائبه معلمان در دوران کرونا اشاره کرد و افزود: این بیماری به گسترش آموزش مجازی گروه‌های هدف منتهی شده و در این میان دانش آموزان بدانند که زنجان در بسیاری از شاخص ها استان موفقی در کشور بوده است.

وی اظهار داشت: استان در زمینه پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اقدامات متعددی را انجام داده و موفقیت های نیز حاصل شده که درصورت کوچکترین غفلت و تعلل بیماری در موج چهارم فاجعه آفرین خواهد بود و بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی تا کنترل نهایی آن امری مهم و ضروری است.

به گفته این مسوول همه باید در حفظ شرایط کنونی کرونایی استان و ارتقای آن پیشگام باشند و رنگ بندی ها نباید فریبنده باشد و در این میان دانش آموزان سفیر سلامت خوبی برای خانواده های خود هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha