کد خبر: ۸۰۰-بسته-حمایتی-هلال-احمر-یزد-در-مناطق-م
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۰۲
۸۰۰ بسته حمایتی هلال احمر یزد در مناطق محروم نهبندان توزیع شد

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محسن حرازی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به رسالت های هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر طی فعالیت‌های خویش همواره به اجرای طرح‌های بشردوستانه و داوطلبانه و کمک‌های خیریه با تکریم انسان‌ها می‌پردازد.

وی با اشاره به اعزام کاروان‌های سلامت به اقصی نقاط روستایی و محروم کشور افزود: هدف از اعزام این کاروان‌ها صرفاً ویزیت یک بیمار نبوده بلکه ارتقا سلامت را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد با اشاره به حضور کاروان نذر آب ۳ در دهستان میغان نهبندان بیان کرد: این کاروان با ۱۷ نفر کادر درمانی شامل پزشک عمومی، اطفال، ارتوپدی، داخلی، روانشناس، پزشک عفونی و ماما به ارائه خدمت پرداخت.

حرازی زاده ادامه داد: در راستای فعالیت این کاروان، دو هزار و ۴۳۰ نفر در ۳۲ روستای شهرستان نهبندان از خدمات درمانی، بهداشتی، آموزشی و معیشتی این کاروان بهره مند شدند.

حرازی زاده از انجام ۶۷۸ ویزیت برای ۴۵۰ بیمار و توزیع داروی رایگان بین مراجعه کنندگان خبر داد و افزود: از این تعداد 160بیمار از خدمات پزشک داخلی، 125 نفر از پزشک عمومی، 63 نفر پزشک اطفال، 149نفر از پزشک ارتوپد، 38 نفر از پزشک عفونی، 135 نفر پزشک زنان، زایمان و ماما و هشت نفر از خدمات روانشناسی بهره مند شدند.

وی ادامه داد: توزیع ۲۰۰ کیلوگرم آرد، ۵۰ بسته لوازم التحریر و ۴۰ جفت کفش زنانه بین نیازمندان از دیگر خدمات این کاروان بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد ادامه داد: ۴۰۰ پک بهداشتی و ۴۰۰ بسته معیشتی بین خانوارهای محروم در روستاهای مختلف شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه رفع مشکلات آبی روستاییان بیان کرد: در این راستا چهار تانکر به حجم ۱۴ هزار لیتر در روستاهای منطقه شاه کوه و کوه بوبک نهبندان جایگذاری شده است.

حرازی زاده با بیان اینکه حفظ کرامت انسانی از مهم ترین اولویت ها هلال احمر است، گفت: احصاء مشکلات مردم در نقاط محروم یکی از برنامه های کاروان نذر آب در نقاط مختلف است.

وی بیان کرد: بر اساس رایزنی های انجام شده آن دسته از افراد این روستا که دارای مشکلات ناباروری هستند، برای درمان در یزد حمایت می شوند.

حرازی زاده اظهار کرد: همچنین بر اساس پیگیری های انجام شده، با همکاری مجمع خیرین و بسیج سازندگی مرمت قنات و احداث سرویس بهداشتی در روستاهای هدف در دستور کار قرار می گیرد.

بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد تمام این خدمات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha