اختصاص اعتبار قابل توجه به کردستان جهت ارتقاء ماشین آلات شهرداری و راهداری

وزیرکشور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کردستان، با اشاره به بارش برف چند روز اخیر در کردستان گفت: ما ملت یکپارچه ای هستیم و همدلی و همکاری دولت و ملت باید برای آبادسازی کشور و استان نیز بکار گرفته شود

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) استان کردستان، احمد وحیدی در جلسه ستاد مدیریت بحران که در محل استانداری  کردستان برگزارشد، اظهار داشت: اگرچه پیش‌بینی برای امسال، سالی کم ‌بارش بود اما عکس آن محقق شد و آنچه محقق شد، نزول برکت الهی، بارش برف کم سابقه در کشور و در استان و شور و شعف مردم  بود.

وحیدی خاطرنشان کرد: برخی‌ها تلاش داشتند وضعیت کردستان را بحرانی و غیرعادی نشان دهند اما با آن حجم برف و برودت منفی ۳۰ درجه‌ای هیچ مشکل حادی در استان پیش نیامد و با تدبیر استاندار و همکاری‌ و تعامل بین دستگاههای اجرایی وضعیت استان به خوبی مدیریت شد.

وزیر کشور ادامه داد: اعمال ممنوعیت و محدودیتهای ترافیکی در  محورها و راههای مواصلاتی استان  کاری بسیار خوب  از سوی مدیران و دستگاه‌های متولی در کردستان در روزهای برفی بود که خوشبختانه نتیجه آن عدم وقوع حوادث منجر به فوت حتی یک نفر بود که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه به وضعیت ماشین‌آلات و ناوگان ترابری شهرداری‌ها و راهداری‌های استان کردستان  اشاره کرد و گفت : در این زمینه با وزیر اقتصاد مذاکراتی داشته ایم و مقرر گردیده  اعتبار قابل توجهی به استان تخصیص دهیم تا وضعیت تجهیزات و ماشین الات شهرداری ها و راهداری ها را ارتقاء دهیم.

وحیدی اظهارداشت : یکپارچگی و یکدلی که در مواقع بحرانی مشاهده می شود،  بیانگر ظرفیت‌های فراوان مردمی است که در مکتب قرآن هم به کرات  به تعاون و همکاری در کارهای خوب دعوت شده است.

وی با اشاره به  امر پسندیده تعاون برگرفته از قرآن کریم و آموزه های قرآنی گفت : همین فرهنگ تعاون و همکاری است که   ارتش، سپاه و نیروی انتظامی را در بارش سنگین برف برای خدمت رسانی در کردستان با مردم همراه کرد و این نشان از یکپارچگی دولت و ملت است

 سردار وحیدی همچنین از روحانیون و آگاه‌سازی رسانه‌ها در شرایط بحرانی  قدردانی کرد و گفت: اینکه مراجع مذهبی و رسانه ها مردم را به همکاری و تعاون  دعوت کنند امر نیک و پسندیده ای  است چرا که امکانات دستگاههای امدادرسانی محدود و متعلق به خود مردم است و همیاری لایه های مختلف اجرایی و مردمی بزرگترین بحرانها را با کمترین تلفات و مشکلات نیز مدیریت خواهد کرد.

وزیر کشور بعد از پایان جلسه و در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه بارش‌های اخیر باعث رونق بخشیدن به بخش کشاورزی شد، عنوان کرد : کارشناسان پیش‌بینی کرده اند که ۸۵ تا ۱۰۰ درصد سدهای استان پر از آب شوند که این باعث خوشحالی همه مردم  و کشاورزان است.

وی با اذعان به اینکه گرچه بارش‌های اخیر باعث مشکلاتی همچون اخلال در خدمت‌رسانی، مسدودشدن کوچه و خیابان‌ها شد، ادامه داد: بخشی از ماشین‌آلات شهرداری‌ها به ویژه شهرداری سنندج فرسوده بوده که تلاش خواهیم کرد تجهیزات و ماشین آلات شهرداری ها و راهداری ها را ارتقاء دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha