سند چشم انداز ۲۰ ساله گلستان تدوین می‌شود

استاندار گلستان از تدوین سند چشم انداز ۲۰ ساله نماز استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ دکتر زنگانه استاندار گلستان در جلسه شورای اقامه نماز استان با حضور آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، دکتر آسیابی رئیس کل دادگستری استان و دیگر اعضا تشکیل شده بود گفت: سند چشم انداز ۲۰ ساله نماز استان در حال تدوین است و امیدواریم این سند فاخر بتواند نقشه راهی برای همه دستگاه ها باشد.

وی افزود: دستگاه های اجرایی باید طی فاصله ۱۵ بهمن تا ۱۵ اسفند ماه جاری اسناد خود پیرامون برنامه سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ را با همکاری ستاد اقامه نماز ارائه دهند تا نقشه راه ۲ ساله نماز استان تهیه شود.

زنگانه تصریح کرد: امتیاز ارزیابی اقامه نماز در جشنواره شهید رجایی از ۲۰ به ۳۵ افزایش یافته و همه مدیران دستگاه های اجرایی باید اهتمام ویژه ای در حوزه نماز داشته باشند.

استاندار گلستان اظهار داشت: اعتبارات سند ۲ ساله اقامه نماز پس از تصویب موافقت نامه ها در شورای برنامه ریزی استان تخصیص داده خواهد شد.

زنگانه ادامه داد: با توجه به تغییرات فرمانداران شورای اقامه نماز انتظارات مدنظر را به شهرستان ها اعلام کند و البته در هر جلسه یکی از شهرستان ها به ارائه گزارشی از اقدامات خود بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به کیفیت بخشی به اماکن اقامه نماز، وضوخانه ها، سرویس های بهداشتی در تفرجگاه ها و اماکن بین راهی گفت: این خدمات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این اماکن در شأن نمازگزاران باشد.

این مقام مسئول بیان داشت: در سال جاری ۱۰۰ میلیون تومان به شورای اقامه نماز جهت بسط و گسترش نماز در جامعه تخصیص داده شد که تلاش داریم در سال آینده این اعتبار به میزان حداقل ۲۰۰ میلیون تومان تامین شود.

در ادامه آیت الله نورمفیدی گفت: جلسات اقامه نماز یکی از مبارک ترین جلسات استان است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اقامه نماز علاوه بر دستگاه های اجرایی در متن زندگی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: مساجد محل عبادت هستند و باید در عین سادگی ،پاکیزه و القا کننده حس معنویت باشند  و در دستگاه های اجرایی، پاساژها و ... باید در مکان های مناسب و در خور شأن طراحی شوند.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: آموزش و پرورش و معلمان و روحانیونی که در مدارس حاضر می شوند نقش تأثیرگذاری در آموزش و نحوه برخورد، ارتباط مناسب اخلاقی با کودکان دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان گفت: مهمترین چیزی که می تواند نماز را در متن جامعه توسعه دهد، رضایت مندی عمومی است که می تواند تبلیغ را تاثیرگذار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha