کارخانه CDQ فولاد زرند جزء فناوری های منحصر به فرد خاورمیانه است

رئیس سازمان محیط زیست کشور؛ فرآیند بازچرخانی آب در کارخانه فولاد زرند را اقدامی موثر دانست و ابراز امیدواری کرد که این نوع فناوری توسط مجموعه فولاد زرند در حوزه های مختلف زیست محیطی ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سلاجقه در جریان سفر خود به استان کرمان و بازدید از کارخانه فولاد ایرانیان و کارخانه زغالشویی زرند گفت: توسعه صنایع نیاز کشور است، اما نیازهای پایه نباید از بین بروند و پروژه ها باید به پیوست های محیط زیست و فرهنگی عمل کنند.

وی افزود: فعالیت‌های توسعه‌ای صنایع در کشور لازم است، اما شکنندگی محیط زیست را نیز باید مد نظر داشت و صنایع را با تکیه بر فناوری‌ها و تکنولوژی های روز اجرا کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تاکید کرد: صنایع ما باید از فناوری‌ها و تکنولوژی های روز بهره بگیرند و با افزایش ضریب سلامت و آرامش روحی و روانی جمعیت انسانی اطراف، دوستدار واقعی محیط زیست باشند.

سلاجقه با بیان اینکه فرآیند به کار گرفته شده در این کارخانه در خاورمیانه منحصر به فرد است، بیان داشت: مجموعه فولاد زرند ایرانیان با تعاملات مناسب با محیط زیست توانسته اقدامات خوبی در کاهش آلایندگی هوا ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی آلایندگی این کارخانه سطح وسیعی را تحت تاثیر قرار داده بود، گفت: اما هم اکنون اثری از آن آلاینده ها وجود ندارد و کار زیر ساختی با هزینه بالا در حوزه محیط زیست انجام شده است. کارخانه CDQ فولاد زرند ایرانیان به عنوان شاهکار زیست محیطی صنایع فولادی خاورمیانه مطرح است که با استفاده از تکنولوژی برتر و صرف هزینه زیاد موجب رضایت مندی و کاهش دغدغه های زیست محیطی منطقه و سازمان حفاظت محیط زیست شده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور کاهش مصرف آب را یکی از مزیت های این کارخانه عنوان کرد و گفت: فولاد زرند نیز در حوزه بازچرخانی آب های برگشتی و جمع آوری آب مورد نیاز خود از پساب شهری پیشگام بوده و  با اجرای پروژه فاضلاب اقدامات موثری را در دست اجرا قرار داده است.

سلاجقه در ادامه خاطر نشان کرد: با این حال و با توجه به جمعیت انسانی پراکنده در منطقه، اراضی کشاورزی و باغ ها، مجموعه باید رسالت های محیط زیستی را گام به گام دنبال کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha