فعالیت قرآنی و فرهنگی ۲۵۰۰ مسجد و ۶۱۲ کانون فرهنگی هنری در دهه فجر امسال

معاون امور هنری و سینمایی در کمیته تخصصی مساجد گرامیداشت دهه فجر گفت: مساجد به عنوان اولین پایگاه اجتماعی پیروزی انقلاب اسلامی در این مقطع زمانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) به نقل از پایگاه خبری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان،  سامان احمدی در جلسه کمیته تخصصی مساجد ویژه گرامیداشت دهه فجر  گفت: جایگاه مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی در اوایل شروع نهضت امام خمینی(ره) به عنوان پایگاه اجتماعی و برنامه ریزی پیروزی انقلاب مطرح بود.

وی افزود: احیای جایگاه مساجد به عنوان پایگاه اجتماعی وفرهنگی می تواند در بسیار امور مردم موثر باشد و این مهم در ایام دهه فجر انقلاب بایستی مدنظر متولیان مساجد باشد.

وی اضافه کرد: استان فرهنگی کردستان با داشتن بیش از ۲۵۰۰ مساجد و ۶۱۲ کانون فرهنگی هنری مساجد که بیشتر این کانون های دارای کتابخانه عمومی نیز هستند در ایام دهه فجر با برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی و هنری قادرند جایگاه مساجد را به نحو احسن احیا کنند.

احمدی برنامه ها و جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد را اینچنین تشریح کرد: لازم است کلیه برنامه ها در راستای اخلاق معنوی و ارزش اسلامی با هماهنگی هیات امنای مساجد و هم افزایی ادارات و نهادها و سازمان ها مرتبط با مساجد باشد.

وی تصریح کرد:  برگزاری برنامه های انس با قرآنی در مسجد قبای سنندج و مسجد جامع شهر سریش آباد،  همچنین برگزار جشن انقلاب در چهار روستای بخش مرکزی توابع شهرستان سنندج از جمله مهمترین برنامه های دهه فجر انقلاب اسلامی است.

معاون امور هنری اظهار داشت: علاوه بر این برنامه ها، تکریم متولیان و فعالان مساجد، تکریم شهدای روحانیت در مساجد با همکاری بنیاد شهید استان مدنظر است.

احمدی در پایان سخنان خویش عنوان کرد: یکی از رویدادهای بسیار مهم و ماندگار حوزه مساجد و قرآن کریم برگزاری هفته قرآن وعترت است که در نیمه اول اسفندماه سالجاری همزمان باسراسر کشور برگزار خواهد شد این نمایشگاه و جشن قرآنی نقطه عطفی در تولید آثار فرهنگی و هنری قرآنی در استان خواهد بود.

در ادامه این جلسه نمایندگان ادارات و سازمان ها ونهادهای نظامی و انتظامی گزارش کوتاهی از برنامه ها و فعالیت های حوزه کاری خویش که به مساجد ارتباط مستقیم دارند را به سمع و نظر حضار رسانیدند: اعزم اکیپ های پزشکی به روستاها برای درمان مردم، برپایی ایستگاه های سلامت در مساجد مناطق کمتر توسعه یافته، نشست های بصیرت افزایی در مساجد، فضاسازی سراسر شهرهای استان با نمادها و المان های انقلاب، تبلیغات محیطی در تلویزیون های شهری وبیلبوردهای سطح استان، استقرار میز خدمت در مساجد حاشیه های شهرها، افتتاح طرح های عمرانی، تجلیل و قدردانی از شهدای روحانیت، برگزاری محافل انس با قرآن و چندین برنامه دیگر از جمله مهمترین برنامه های این ایام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha