آماده باش کلیه دستگاه های مرتبط به منظور مواجهه با پیک ششم کرونا

استاندار کرمان با اشاره به آغاز پیک ششم کووید -۱۹، بر آمادگی کامل ستادهای شهرستانی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و تیم‌های واکنش سریع تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان، دکتر علی زینی وند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: گزارش‌های سراسر کشور و وضعیت استان کرمان نشان می‌دهد که وارد پیک ششم شده‌ایم و باید منتظر باشیم که هفته آینده خیلی از شهرها تغییر رنگ داشته و در وضعیت قرمز قرار گیرند لذا برنامه ها را باید بر این اساس تنظیم کنیم.

وی به انتشار ویروس جهش یافته امیکرون اشاره کرد و ادامه داد: همه دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها به لحاظ آمادگی تخت‌ها و اکسیژن‌سازها در آماده‌باش باشند.
وی همچنین تصریح کرد: بنایی بر تعطیلی گسترده و فراگیر و یکپارچه در مورد مدارس در سطح کشور و استان وجود ندارد، بنابراین فرمانداران با نظر آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی، تیم‌های واکنش سریع را فعال کنند و به صورت اقتضائی اگر مدرسه‌ای فراگیری از ویروس و ابتلا دارد به ویژه در شهرهای قرمز، نسبت به تعطیلی اقدام کرده و زیرساخت‌های آموزش مجازی نیز باید تقویت شود.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فرمانداران امکانات شهرستان‌ را برای مقابله با پیک فراگیر آماده کنند، اظهار داشت: ستاد پشتیبانی نیز برای تامین نیازهای مدارس از طریق کمک‌های مسئولیت اجتماعی آماده است.

دکتر زینی وند گفت: گزارش روزانه مدارس دریافت و به ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان اطلاع داده شود تا در صورت احساس خطر به صورت اقتضائی تعطیلی اعلام شود.

وی در خصوص برنامه‌های دهه فجر گفت: با توجه به اینکه استان کرمان پنجمین استان از لحاظ شیوع کرونا در کشور می باشد، جهت برنامه های دهه فجر مکانی مشخص با رعایت فاصله‌گذاری و رعایت کامل پروتکل‌ها برای برگزاری جشن‌ها دیده شود ضمن آنکه برای برنامه ویژه ۲۲ بهمن، مقدمات برگزاری گردهمایی دیده شده است، اما در جلسه بعدی ستاد و متناسب با شرایط، نوع برگزاری اعلام خواهد شد.

استاندار کرمان در خصوص برگزاری مراسم اعتکاف نیز اعلام کرد : فعلا برای مراسم اعتکاف نیز با تعداد معینی که ستاد کرونا برای مساجد تعیین می‌کند و ثبت‌نام و انجام واکسیناسیون معتکفان برنامه‌ریزی شده است. کنسرت‌ها نیز باید حتما با هماهنگی و مجوز ستادهای کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha