سنگ اندازی مسئولان در احیای واحد های صنعتی

استاندار زنجان ضمن گلایمندی از برخی مسئولان گفت: ما از هر راهی برای احیاء واحدهای صنعتی  وارد می‌شویم ولی  برخی از  مسئولان سنگ اندازی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛  محسن افشارچی عصر روز یکشنبه  در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان ضمن گلایمندی از برخی مسئولان گفت: ما از هر راهی برای احیاء واحدهای صنعتی  وارد می‌شویم ولی  برخی از  مسئولان سنگ اندازی می‌کنند ولی با استفاده از اختیاراتی که داریم، تصمیماتی اتخاذ کنیم که منجر به حل مشکلات واحدهای تولیدی شود.

وی تصریح کرد:  هدف از تشکیل جلسات کارگروه تسهیل این است که راه حلی برای مشکل واحدهای صنعتی و احیاء آنها  است ، که هم باعث اشتغال‌زایی شده و هم به رونق اقتصاد استان کمک خواهد کرد ، تا نسبت به رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه تولید، چاره‌اندیشی شود.

استاندار زنجان  با بیان اینکه هدف از حل مشکلات واحدهای تولیدی این است که مشکلات  اشتغال و معیشت  کارگران  حل شود، افزود: تمام دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها در این زمینه باید همکاری لازم را داشته باشند و  از بانک‌ها انتظار می‌رود نسبت به  بازپرداخت اقساط معوق واحدهای تولیدی اقدام کنند.

افشارچی گفت : در صورتی که بانک‌ها و سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشته باشند، ابزار و راهکار مورد نیاز را پیدا کرده و از طریق آن اقدام می‌کنیم.

وی در خصوص دستورالعمل تامین مالی زنجیره‌ای (SDF) واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها گفت: ا ین دستورالعمل، پیچیدگی‌هایی دارد اما متقابلاً هم به سود دولت و هم بانک‌ها و هم واحدهای تولیدی است و می‌تواند رونق تولید را به همراه داشته باشد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: تامین مالی زنجیره‌ای(SDF) در سطح کشور، استارت  خورده  است و از طریق بانک مرکزی به تمام بانک‌های عامل، ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: به استناد دستورالعمل واصله از تهران از بانک‌های عامل، انتظار می‌رود تا پذیرش تامین مالی زنجیره‌ای در استان زنجان را شروع کنند.

فغفوری با بیان اینکه 7 بانک در این زمینه عامل هستند، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی خوبی هم در استان زنجان داریم که می‌توانیم از این تامین مالی زنجیره‌ای استفاده کنیم که از جمله آن ایران ترانسفو است.

خبرنگار:زهرا نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha