کد خبر: 175531
۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۱۸
سامانه بارشی جدید از روز جمعه به کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ورود سامانه بارشی به کشور از بارش های سنگین در شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازیر،فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی صبح امروز ،  در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی کشورگفت: فعالیت سامانه بارشی  در اکثر مناطق کشور به جز استان های اردبیل و آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و استان های ساحلی خزر و در جنوب کشور در سیستان و بلوچستان و هرمزگانن، در سایر مناطق کشور بارش برف و باران وزش باد شدید موقتی را خواهند داشت که بارش ها در استان های جنوبی همراه با رعد و برق خواهد بود.

وی با توجه به هشدار نارنجی سازمان هواشناسی اظهار کرد: شدت بارش ها در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان و شمال فارس و چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد سنگین خواهد بود و حتما هموطنان عزیز در این مناطق تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

گودرزی در ادامه گفت: از بعد از ظهر امروز به تدریج از سمت غرب کاهش ابر را خواهیم داشت و سامانه بارشی از اوایل روز چهارشنبه از شرق کشور خارج می شود، ضمن اینکه امروز علاوه بر بارش ها وزش بادهای شدید را در جنوب، جنوب غرب ، جنوب شرق و شرق خواهیم داشت و فردا  در نیمه شرقی کشور وزش بادهای شدید را داریم که در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک راهم داشته باشد.

وی افزود: در سایر نقاط کشورمان تا روز جمعه جوی آرام را خواهیم داشت و مجددا از روز جمعه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشورمی شود و از جمعه  بعداز ظهر در شمال غرب و غرب ، دامنه های جنوبی البرز و دامنه های زاگرس شاهد بارندگی هستیم و آب های خلیج فارس از بعد ازظهر تا پنج شنبه و دریای عمان روزهای چهارشنبه و پنج شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد : آسمان تهران امروز ابری است و در برخی ساعات بارش باران و وزش باد را  شاهد خواهیم بود و از اواخر امشب از میزان ابرها کاسته می شود و  دمای کمینه تهران  امروز صبح در ایستگاه مهرآباد ۳ درجه بالای صفر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha