برنامه های آینده ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تشریح شد

مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی از فعالیت های فرهنگی در دهه فجر انقلاب اسلامی، فعالیت های مصوب شده در جلسه شورای آموزش و پرورش و برنامه های ابتکاری سال آینده این ستاد خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان رضوی؛ امرالله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز استان در بخش اول گفتگو خود با خبرنگار خبرگزاری سلامت فعالیت های فرهنگی این ستاد در دهه ی فجر انقلاب اسلامی را این گونه بازگو کرد: وی ضمن تبریک این ایام، ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در راستای تحقق فعالیت های فرهنگی خود برنامه هایی را خواهد داشت که از جمله آن ها: مسابقه ی گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان "فجردوم" که در فضای مجازی برای علاقمندان با نگاه به مبانی قرآنی از کتاب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای قرائتی منتشر خواهد شد و از برگزیدگان نیز تقدیر خواهد شد.

در ادامه از دومین برنامه که به مناسبت این ایام و اعیاد شعبانیه فراخوان شعر با عنوان  نماز، انتظار و انقلاب اسلامی که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ادارات شهرستانی در دو منطقه نیشابور و سبزوار پیگیری که پس از جمع آوری آثار شاعران منطقه و داوری در قالب شب شعری با حضور مسئولین و ادیبان محلی برگزار و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

امرالله سبحانی نیا افزود: در سومین برنامه با کمک دبیران شهرستان ها به مناسبت دهه مبارک فجر خاطراتی از آن دوران که مرتبط با نماز و مسجد باشد منتشر خواهد شد.

در ادامه مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی از جلسه شورای عالی نماز آموزش و پرورش که مهمترین سازمان فرهنگی می باشد مواردی را از ابتکارات، نوآوری ها و مصوبات جلسه را بیان کرد: معرفی موذنین برتر دانش آموزی جهت مکبرشدن در حرم امام رضا(ع) که بسیار انگیزه آفرین برای دانش آموزان است.

امرالله سبحانی نیا ادامه داد: از دیگر برنامه های ابتکاری طرح وقف مشارکتی که به کمک خیرین چند ابنیه خریداری و درآمد آن پشتیبان فعالیت های قرآنی و نمازی خواهد بود.

وی افزود: از قبیل احیای اذان حلقومی و زنده در مراکز خاصی در آموزش و پرورش، برگزاری جشن تکلیف نمادین در حرم امام رضا(ع) و اجرا آموزش طرح مبین و توانمندسازی معلمین کلاس سوم دختران با نگاه به سن تکلیف و استفاده از ظرفیت مدرسین خانواده و همچنین از طلابی که با آموزش و پرورش همکاری دارند مثل طلاب وظیفه، طرح امین و طرح روحانیون مستقر در جهت ترویج فرهنگ نماز و آموزش معارف نماز استفاده شود.

امرالله سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در پایان این گفتگو راجع به طرح های نو و ابتکاری سال1401 این ستاد این گونه پاسخ داد: یقینا با وجود مرقد منوّر امام رضا (ع) ، حوزه علمیه و دانشگاه های قوی علاوه بر برنامه هایی که در قالب تفاهم نامه  استانی اجرا می شود و برنامه های ابتکاری نیز خواهیم داشت از جمله این ها مسابقه ی ساجدان عاشق، شب شعر نمازعاشورا، تولید محتواهایی از طریق مرکز تخصصی نماز مشهد جهت نشر در فضای مجازی و شبکه ی شاد و همچنین تولید بسته ی آموزشی جشن تکلیف برای دختران و گفتمان دوران تکلیف برای پسران خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha