در تلاش برای نزدیک کردن مواضع ایران و آمریکا هستیم

وزیر خارجه قطر اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا مواضع ایران و آمریکا را به یکدیگر نزدیک کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد که کشورش در تلاش است تا دیدگاههای آمریکا و ایران را به‌ویژه در موضوع توافق هسته‌ای به یکدیگر نزدیک‌تر کند.

وی که در گفت‌گو با شبکه الجزیره به ارزیابی دیدار شیخ تمیم بن حامد آل ثانی، امیر قطر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا می‌پرداخت، اظهار داشت: در این دیدار مذاکرات هسته ای با ایران، موضوع افغانستان و منابع انرژی جهان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

آل ثانی با بیان اینکه برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های تهران و واشنگتن تلاش می‌کنیم، افزود: برای ما مهم است که در مورد موضوع هسته‌ای ایران به توافق برسیم، زیرا این یک عامل مهم برای ثبات منطقه است. ما طرف ایرانی را تشویق می‌کنیم تا ابتکارات مثبتی با کشورهای منطقه اتخاذ کند.

وی با اشاره به موضوع انرژی نیز گفت: حل مسئله انرژی جهانی در کوتاه مدت ممکن نیست و باید روی این موضوع کار جمعی صورت گیرد.

وزیر قطری همچنین به رسمیت شناختن قطر از سوی بایدن به عنوان "شریک بزرگ غیر ناتو" را نشان دهنده استحکام روابط دو کشور و ایجاد فرصت‌های بیشتر برای مشارکت دانست.

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا و امیر قطر روز گذشته در کاخ سفید دیدار و درباره بسیاری از موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای از جمله پرونده هسته ای ایران، تثبیت منابع انرژی جهانی و افغانستان گفت‌وگو کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha