امضای تفاهمنامه مشترک جمعیت هلال احمر و برنامه جهانی غذا

تفاهمنامه همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و برنامه جهانی غذا ( (wfpبا هدف تمدید توافق مشترک این دو سازمان برای پاسخگویی به بلایای طبیعی و تعامل بیشتر به امضا رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ در دیدار مشترک منصوره باقری، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر و نگار گرامی، رییس دفتر برنامه جهانی غذا، تفاهمنامه‌ی پاسخگویی به بلایای طبیعی در ایران که از سال 1381 هجری شمسی به منظور پاسخ به زلزله‌ی مهیب قزوین، آغاز شده بود؛ تمدید شد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر در اینباره گفت: تمرکز این تفاهمنامه در خصوص تقویت هماهنگی بین برنامه جهانی غذا و جمعیت هلال احمر در حوزه پیشگیری و افزایش آمادگی و همچنین پاسخگویی به حوادث و بلایا است.

او افزود: بطور کل همکاری‌های بین این دو سازمان در بحران‌های بزرگ، تحت هماهنگی کلی وزارت امور خارجه و مبتنی بر سیاست‌های جاری کمک‌رسانی انجام می‌شود. طرفین همکاری‌های دوجانبه را در جنبه‌های مختلف با هدف کلی تسهیل کمک‌های بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران پیش خواهند برد.

منصوره باقری گفت: این تفاهمنامه در بخش‌های هماهنگی، برنامه‌ریزی مقابله با شرایط اضطراری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات، هماهنگی در عملیات پاسخ به بحران، انجام امور گمرکی، کمک‌های غذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و تدارکات، تفکیک شده است.

گفتنی است؛ این تفاهمنامه به صورت سالیانه بازنگری و امضا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha