بیمارستان ولایت مشهد اولین بیمارستان هوشمند و الکترونیک کشور است

وزیر بهداشت گفت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در اجلاس روسای دانشگاه ها در مشهد مقدس رونمایی شد که در این طرح به دنبال رسیدگی به مناطق محروم، دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی و درمانی و همچنین ارتقای کمی و کیفی نظام سلامت هستیم.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه افتتاح بیمارستان ولایت مشهد اظهار داشت: این بیمارستان با دستور مقام معظم رهبری و با کمک های ایشان احداث شده و اولین بیمارستان هوشمند کشور است و بسیاری از فرایندهای آن، بدون کاغذ و الکترونیکی است که می تواند الگویی برای کشور باشد. 
وی افزود: بیمارستان ولایت مشهد مقدس که امروز افتتاح شد یکی از نمونه های تعالی نظام سلامت است که در آن از روش های پیشرفته و الکترونیک بجای روش های سنتی استفاده می شود در طرح عدالت و تعالی نظام سلامت به بحث سلامت معنوی نیز توجه داریم چرا که سلامت معنوی در ارتقای سلامت جسمانی نیز موثر است. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: اُمیکرون در همه جای دنیا پخش شده و هیچ کشوری نمی تواند مانع از ورود ویروس شود وظیفه ما نیز افزایش مقاومت مردم در برابر اُمیکرون بوده که با واکسیناسیون انجام شد و تا امروز حدود ۱۳۴ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده که عمدتا مربوط به ۵ ماه گذشته و یک رکورد در عرصه بین المللی بوده است.
دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: واکسیناسیون علاوه بر تقویت مقاومت بدن، شدت بیماری را کاهش می دهد. اُمیکرون ممکن است در اکثر افراد به شکل سرماخوردگی و با علائم خفیف بروز کند و درصدی از افراد نیز نیاز به خدمات درمانی خواهند داشت و در وبینار روزهای گذشته با روسای دانشگاه ها، بر آمادگی کامل و صد در صدی مراکز و نیروهای بهداشتی و درمانی تاکید کردیم. 
وی افزود: در ستاد ملی مقابله با کرونا نمایندگان ارگانها و دستگاه های اجرایی، پیشنهادات خود را مطرح می کنند و در آنجا تصمیم به شکل قرارگاهی اتخاذ می شود و مصوبات ستاد ملی، قانونی و برای همه لازم الاجرا است. وزارت کشور و بهداشت، هلال احمر، نهادهای اقتصادی و دستگاه هایی که در ستاد ملی مقابله با کرونا عصویت دارند، پیشنهادات خود را مطرح می کنند  و پس از بررسی همه جوانب اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی، برخی تصمیمات اتخاذ می شود. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوب دولت سیزدهم در رسیدگی به مناطق محروم کشور، سفرهای استانی هیات دولت بوده که اعتبارات مناسبی در هر سفر به منظور حل مشکلات و تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام، اختصاص داده شده و امیدواریم که در سفر استانی هیات دولت به استان خراسان رضوی، برای پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد مقدس نیز اعتباراتی در نظر گرفته شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha