در حوزه فرهنگ ،استقلال فرهنگی باید هدف باشد

استاندار زنجان با بیان اینکه  در حوزه فرهنگ استقلال فرهنگی یاید هدف باشد گفت :  امروزه کتاب ،موسیقی ،سینما و...هدف نیستند  بلکه این ها ابزاری برای رسیدن به استقلال فرهنگی است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ محسن افشارچی شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ما بخاطر اینکه انقلاب اسلامی که  منادی حیات طیبه است زیر پرچم آن سینه می زنیم، اظهارداشت :حیات طیبه در سطح شخصی شاخص هایی را دارد اما در سطح جامعه  تعاریف دیگری برای حیات طیبه است مثل  عزت طلبی ملی ،استقلال است .

وی با بیان اینکه استقلال در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مورد نظر است، بیان داشت : استقلال سیاسی اینکه تحت تاثیر سیاست های دیگران قرار نگیریم ، استقلال اقتصادی هم به این معناست اقتصاد باید جوری باشد که تحت تاثیر تکانه های اقتصادی قرار نگیرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در خصوص  استقلال فرهنگی که کمتر صحبت شده است افزود : استقلال فرهنگی  این است که ما نسبت به داشته هایمان  اعتماد داشته باشیم و توان تولید  محصولات فرهنگی را داشته باشیم و  در دنیا نشان بدهیم .

افشارچی با بیان اینکه  در حوزه فرهنگ استقلال فرهنگی یاید هدف باشد گفت : در جمهوری اسلامی خیلی از ابزار ها تبدیل به هدف شده است ، امروزه کتاب ،موسیقی ،سینما و...هدف نیستند  بلکه این ها ابزاری برای رسیدن به استقلال فرهنگی است .

وی با اشاره به اینکه ما نسبت به داشته های ملی و اسلامی مان باید کاری کنیم که اعتماد به نفس را در بین مردم ایجاد کنیم افزود :  یکی از آن ها خانواده است  که باعث ایجاد استقلال فرهنگی می‌شود.

شایان ذکر است: در این مراسم از خدمات محمد ربیع احمدخانی قدردانی و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

خبرنگار: زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha