رضایت و امید از شاخص های سرمایه اجتماعی در جامعه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت : یکی از شاخص های سرمایه اجتماعی رضایت و امید است که باید  توجه کنیم چراکه اکنون جامعه ما  نیاز به امید دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت؛ ابوالفضل رفیعی شامگاه پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: دهه فجر یادآور زحمات و ایثار از جان گذشتگی تعداد بیشماری از مردم این مرز و بوم که در راه اعتلای اسلام بودند و ما میراث دار این خون ها هستیم و امیدواریم بتوانیم در این راستا به وظیفه مان عمل کنیم .

وی با اشاره به فرمایشات رهبری  در خصوص فرهنگ افزود: هیچ موضوعی به اندازه فرهنگ اهمییت اش را نشان نداده است ،فرهنگ زیرساخت جامعه است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی بود، افزود: انقلاب با محوریت اسلام ناب محمدی و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه های  اسلامی بنا شده است در جامعه تأثیر  خود را گذاشته است .

رفیعی با بیان اینکه  خیلی از کشورها در صدد الگوگیری از انقلاب اسلامی بودند  گفت :  شرایطی که ایجاد شد موجب انسجام بیشتر اجتماعی در سطح کشور و افرایش سرمایه اجتماعی و حمایت همه جانبه از نظام نوپا انجام شد و منجر به شکل گیری امت واحده شد که مبنای فکری آن مبنای دینی و انقلابی بود. که  از این جهت دشمن از همان روز اول بنا را بر مقابله با انقلاب اسلامی گذاشت چون این انقلاب توانست مکاتب مختلف را تحت الشعاع خود قرار دهد.

وی افزود: در واقع مشکل اصلی دشمنان تفکر انقلابی و تفکر فرهنگی ناشی از انقلاب اسلامی بود که اقدام به  ترور ،توطئه و تحریم های مختلف برای مقابله با این نظام و سعی در ایجاد  وقفه  در مسیر حرکتی نظام ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه اکنون دشمنان انقلاب اسلامی بحث استحاله فرهنگی به صورت جدی شروع کرده اند، اظهار داشت: دشمن چون در جنگ  سخت شکست خورده، دنبال تغییر رفتار از طریق تغییر در باورها است، از این جهت از طریق ابزار رسانه و  فضای مجازی در تلاش هستند تا نسل جدید ما را به چالش بکشند و سعی در  انقطاع نسلی از گذشته  ایجاد کنند.

رفیعی  با بیان اینکه ما به لحاظ تاریخی دچار شکاف فرهنگی  هستیم، گفت: دشمن بر این شکاف ها سوار شده و از این ظرفیت ها  در صدد ایجاد چالش های هویتی است .

وی در ادامه تصریح کرد: باید با تمرکز بر اصول مشترک، میان همه مردم در جهت تقویت هویت دینی و انقلابی همت کنیم تا تاثیر اقدامات دشمن را به حداقل برسانیم.

این مسئول با ببان اینکه در برنامه ریزی فرهنگی با چالش هایی مواجه هستیم گفت :  فرهنگ قانون گریزی یا قانون گرایی و...که فرهنگ عمومی است که در بطن جامعه شاهد هستیم.

رفیعی بر  لزوم برنامه ریزی برای تهیه اطلس فرهنگی استان و شناخت نقاط قوت و ظرفیت ها اشاره کرد و افزود: ما در استان زنجان شاهد انسجام از جهت قومی و مذهبی هستیم  که این  موارد از مزیت های استان محسوب می شود که برای تحقق شاخص های فرهنگی با رویکرد اسلامی و انقلابی است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به لزوم توجه به افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از شاخص های سرمایه اجتماعی رضایت و امید است که باید  توجه کنیم چراکه اکنون جامعه ما  نیاز به امید دارد.

وی افزود: تولید محتوای ما در حد انتظار نیست و عمدتا بصورت  انفعالی است و نباید از بحث مساجد عافل شویم که و با محوریت مساجد و محله محوری ورود کنیم.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha