وزش باد شدید در برخی استان‌ها/احتمال خسارت به ماشین آلات کشاورزی و یخ زدگی محصولات

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام وزش باد شدید در برخی استان‌ها نسبت به احتمال خسارت به گلخانه‌ها، ماشین آلات کشاورزی و یخ زدگی محصولات هشدار داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،کبری رفیعی،‌ کارشناس سازمان هواشناسی کشور ، گفت:‌ امروز در استان‌های مازندران،‌ گلستان،‌ ارتفاعات سمنان،‌ خراسان‌های شمالی و رضوی و جنوب کرمان بارش برف، باران و وزش موقتی باد شدید را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه در خراسان رضوی بارش‌ها به شکل پراکنده رخ خواهد داد، عنوان کرد:‌ در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه جو آرام و پایدار خواهد بود، اما از روز پنجشنبه سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب وارد کشور می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی پایتخت را نیز تشریح کرد و گفت:‌ امروز در استان تهران، قم، مرکزی، سمنان و در شرق کشور نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید خواهد بود.

رفیعی از کاهش دمای هوا در استان‌های نوار شمالی کشور خبر داد و اظهار کرد:‌ آب های خلیج فارس در روز سه شنبه را مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌کنیم و آب‌های دریای خزر امروز این شرایط را خواهند داشت.

وی ادامه داد:‌ آسمان تهران امروز ابری و همراه با وزش باد است؛ حداکثر دما به ۱۰ درجه بالای صفر و حداقل دما امروز صبح در مهرآباد به دو درجه بالای صفر رسید و فردا به یک درجه زیر صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین نسبت به وزش باد شدید در برخی استان‌ها هشدار داد و گفت:‌ بوشهر، فارس، اصفهان، یزد، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر متاثر از باد شدید خواهند بود و احتمال خسارت به گلخانه‌ها، ماشین آلات کشاورزی و یخ زدگی محصولات وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha