انجام حدود 118 هزار تست کرونا در مشهد

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه گسترش برنامه های رهگیری و مراقبتی از مهمترین برنامه های دانشگاه در راستای کنترل موج ششم کروناست اظهار کرد: از ابتدای بهمن ماه تا کنون حدود 118 هزار تست رپید کرونا انجام شده است که نتیجه حدود 36 درصد از این تست ها مثبت بوده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد پهلوان با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی در صورت شناسایی بیماران، اطرافیان و خانواده های آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرند تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر مراکز جامع سلامت منتخب، تست رپید در 38 درمانگاه بخش خصوصی نیز در مشهد با نرخ مصوب انجام می شود.

وی با بیان اینکه سرعت انتقال ویروس اومیکرون بسیار زیاد است و در حال حاضر روند بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزایشی است خاطر نشان کرد: طی یک روز گذشته یک هزار و 947 بیمار سرپایی به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب و یک هزار و 499 نفر به بیمارستان ها مراجعه داشتند.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر یک هزار و 47 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری هستند که از این تعداد 761 بیمار در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.

دکتر پهلوان با بیان اینکه طی یک روز گذشته 364 بیمار جدید مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند از این تعداد 266 بیمار متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است خاطر نشان کرد: 214 بیمار بدحال نیز در بخش های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد 165 بیمار در محدوده این دانشگاه تحت مراقبت قرار دارند.

وی واکسیناسیون را یکی از مهمترین راهکارهای افزایش ایمنی جامعه نسبت به کرونا برشمرد و گفت: در حال حاضر میزان پوشش واکسیناسیون افراد بالای 18 سال در دز اول 95.71، دز دوم 83.81 و دز سوم حدود 27 درصد است.

مسئول کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه 95.23 درصد از افراد بالای 12 سال دز اول واکسن و 83 درصد دز دوم واکسن را دریافت کرده اند بیان داشت: واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال نیز در مناطق زیر پوشش این دانشگاه آغاز شده است و تا کنون حدود 18 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند.

دکتر پهلوان رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، اجتناب از حضور در دورهمی ها، حفظ فاصله اجتماعی و واکسیناسیون را از مهمترین راهکارهای موثر در پیشگیری از بیماری عنوان کرد و گفت: عموم مردم در صورت ابتلا به علائم بیماری به نزدیکترین مراکز درمانی سطح یک و دو مراجعه نمایند و از حضور مستقیم در بیمارستان ها اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha