انتقال هوایی قلب و کبد اهدایی به صورت همزمان

رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از انتقال هوایی قلب و کبد اهدایی جهت انچام پیوند و نجات جان بیماران خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر امیرحسام علیرضایی با بیان این خبر گفت: روز گذشته عملیات اهدای قلب و کبد قهرمان 37 ساله یزدی که با رضایت خانواده آن مرحوم صورت گرفت، جان یک خانم 44 و آقای ٥٧در تهران که در نوبت انتظار پیوند اعضا بودند را نجات داد.
وی افزود: این اهدا با ایثار و فداکاری خانواده اهدا کننده  ٣٧ ساله ، که به علت خونریزی مغزی دچار مرگ مغزی شده بود صورت گرفت.
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت ادامه داد: عمل برداشت عضو در بیمارستان شهید رهنمون یزد انجام و قلب و کبد اهدایی از طریق انتقال هوایی به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد.
وی ادامه داد: با همکاری تیم‌های پیوند و واحدهای فراهم آوری دانشگاه‌های علوم پزشکی یزد و تهران، افراد گیرنده و فرد دهنده شناسایی و اعضای پیوندی با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز با جت به تهران انتقال داده شد.
دکتر علیرضایی افزود: قلب پیوندی به خانم 44 ساله و کبد به آقای 57 ساله  با موفقیت پیوند شده و حیات دوباره‌ای به بیماران بخشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha