تامین سلامت بانوان ، تضمین سلامت ونهادینه شدن فرهنگ ورزش در خانواده وجامعه

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت :تأمین سلامت جسمانی بانوان و در پی آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت ونهادینه شدن فرهنگ ورزش در سطح خانواده وجامعه را در پی خواهد داشت.

سیده فائزه موسوی  شامگاه پنجشنبه در حاشیه مسابقات  جام پرچم در سالن خانه تکواندو زنجان در گفتگو با  خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان ؛با بیان اینکه بحث سلامت یک مسئله جدی برای تمام اقشار جامعه بخصوص بانوان است اظهار کرد: در حوزه امور بانوان برنامه ریزی هایی  برای ورزش همگانی بانوان شده است که در محیط های مختلفی بغیر از پارک های بانوان نیز  انجام شود.

وی با اشاره به اینکه  برنامه ریزی های جدی در حوزه سلامت داریم که بخشی از آن را با کمک ورزش انجام‌ می‌دهیم، ابراز کرد: ابتدای کار را با مجموعه استانداری شروع کردیم و برنامه ریزی شد که همکاران استانداری و فرمانداری های تابعه بحث ورزش صبحگاهی را در هفته دو روز داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه اجرای این برنامه استارت خوبی است تا بتوانیم در بحث ورزش سرمایه گذاری داشته باشیم، خاطر نشان کرد: چون بحث خانواده و فرزند برایمان اولویت‌دار و مهم است که حتما خانمی که مدیریت خانواده را در اختیار دارد در سلامت به سر برد و بتواند ورزش را در خانواده هم اجرا کند.

موسوی بابیان اینکه  از آن جایی که زنان چه در خانواده و چه در جامعه نقش های مهم و اثرگذاری را ایفا می کنند، تاکید کرد:  تأمین سلامت جسمانی بانوان و در پی آن سلامت روحی و روانی آنان، تضمین سلامت ونهادینه شدن فرهنگ ورزش در سطح خانواده وجامعه را در پی خواهد داشت و باید تلاش کنیم که درصد بالایی از جامعه را به انجام فعالیت ورزش تشویق کنیم.

وی تصریح کرد :  در این راستا قصدمان این است برنامه های ورزشی که پیش رو داریم برای بانوان حتما فضا ها و محیط های سالم را فراهم کنیم که بصورت فضای مادر و کودک باشد تا مادران در کنار فرزندان به بحث ورزش بپردازند.

این مسئول با اشاره به اینکه جهت تحرک و نشاط و شادابی بانوان علاوه بر شهر در روستاها نیز برنامه هایی تدارک دیده شده است، عنوان کرد: باید ورزش را با رویکرد سلامت خانواده پی گیری کنیم.

خبرنگار : زهرا نوری 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha