تقویت روحیه مطالبه‌گری امری لازم و  ضروری است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مطالبه‌گری و تقویت روحیه مطالبه‌گری، امری لازم و ضروری است و باید فرهنگ مطالبه‌گری را در حوزه‌های مختلف در بین مردم باید افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)از زنجان ؛ امرالله حسنی صبح روز شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد : این امر باید جدی گرفته شود، اظهار وظیفه اصلی رسانه‌ها هدایت جامعه به سوی مبانی اصلی انقلاب است.

وی  با بیان اینکه  رسانه ها نقش بی بدیلی در این جهاد تببین دارند گفت : بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل کم‌کاری متولیان حوزه فرهنگی نتوانسته‌ایم داشته‌هایمان را تبیین کنیم و  متاسفانه دشمن آنچه که وجود ندارد را تبیین می‌کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: رسانه‌ها در این زمینه، وظیفه خطیر و سنگینی بر عهده دارند و باید توجه داشت که روزی در برابر عملکرد خود پاسخگو خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه موضوع فرهنگ به عنوان ارزش‌ها و باور ها است و امروز تبدیل به ناتوی فرهنگی شده  است و تمام کفر را در برابر تمام اسلام قرار داده است، افزود: تمام امید کشورهای مستضعف به جمهوری اسلامی ایران است چون ایران، تنها کشوری بوده که بر علیه  ظلم ایستادگی کرده است.

حسنی با بیان اینکه  امروزه باید  فارغ از جناح‌بندی سیاسی و گروه‌بندی‌ها به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم جهاد تبیین را انجام دهیم گفت :  در این زمینه، اهالی  فرهنگ، هنر و رسانه و مردم، ولی‌نعمتان ما هستند.


وی با بیان اینکه مطالبه‌گری و تقویت روحیه مطالبه‌گری، امری لازم و ضروری است، ابراز کرد: فرهنگ مطالبه‌گری را در حوزه‌های مختلف در بین مردم باید افزایش دهیم.

این مسئول با اشاره به عدالت فرهنگی  بیان کرد: متاسفانه عدالت فرهنگی یا اتفاق نیفتاده و یا بسیار محدود بوده است و یکی از اقدامات ما این خواهد بود که پیگیری کنیم و ببینیم سهم یکم فرد روستایی دورافتاده از عدالت فرهنگی چقدر است که در این زمینه، رسانه‌ها باید کمک و مطالبه‌گری کنند.

حسنی با اشاره به اینکه شفافیت در تمام زمینه‌ها مهمترین وظیفه ما است  افزود: بعد از مطالبه‌گری باید این مساله فراموش‌شده یعنی شفافیت را زنده کنیم.

وی با بیان اینکه باید از آزادی مطبوعات مد نظر جمهوری اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم، گفت: به عنوان متولی فرهنگ و رسانه استان با تمام توان از اصحاب رسانه حمایت و پشتیبانی خواهم کرد به شرط اینکه مطالب رسانه‌ها مستند و مقتن باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وضعیت سینماها و وجود ۲ سینما در شان شهر زنجان نیست، گفت: مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته تا بتوانیم فکری در حوزه سینما داشته باشیم.

خبرنگار : زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha