پرستاری پس از انقلاب از یک شغل به یک حرفه ارتقا یافت

معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری با بیان اینکه امروزه بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی مشغول فعالیت هستند، گفت: پرستاری پس از انقلاب از یک شغل به یک حرفه ارتقا یافت.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید لک معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه "دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه نظام سلامت" به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر با حضور معاونت های وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در تهران، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات پرستاری از لحاظ کمی و کیفی وارد فصل جدیدی شد و شتاب بیشتری یافت، در واقع از یک شغل به یک حرفه ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۲۰۰ هزار پرستار در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی مشغول فعالیت هستند، افزود: پرستاری امروز در شاخه ها و گرایش های مختلف به صورت تخصصی و حرفه ای خدمت ارائه می دهد.

معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری، افزود: امروزه نزدیک به ۵۰ هزار دانشجوی پرستاری در سه سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا زیر نظر ۲ هزار عضو هیات علمی تعلیم می بینند و سالانه حدود ۱۱ هزار دانشجوی پرستاری فارغ التحصیل می شوند.

دکتر لک با بیان اینکه ایران رتبه دوم علمی پرستاری را در منطقه دارد، گفت: چاپ بیش از ۲۲۰۰ مقاله و وجود ۳۸ مجله تخصصی داخلی و بین المللی پرستاری گواه این موضوع است.

وی ایجاد بیش از ۱۸۰ دانشکده پرستاری و مامایی، ایجاد ۶ انجمن تخصصی پرستاری، تاسیس سازمان نظام پرستاری، تشکیل مرکز تحقیقات پرستاری، ارتقای دفتر پرستاری به معاونت پرستاری را از دستاوردهای مهم پرستاری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست.

معاون دفتر توانمندسازی معاونت پرستاری، توسعه پرستاری جامعه نگر را از دیگر دستاوردهای نظام سلام در حوزه پرستاری پس از انقلاب دانست و افزود: سیاست پرستاری جامعه نگر به منظور دسترسی آسان، ارزان و با کیفیت مردم به خدمات پرستاری با جدیت بیشتری دنبال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha