۵۰ درصد ظرفیت تخت‌ های استان کرمان تکمیل شده است
تصویر آرشیوی است.

استاندار کرمان عنوان کرد: بستری‌های استان کرمان به ۹۰۰ نفر رسیده و تقریبا ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستان های استان در حال تکمیل است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علی زینی وند در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد: ۷ شهرستان استان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارند و تعطیلی مدارس ابتدایی شهرهای قرمز تا یک هفته دیگر تمدید می شود. مراکز نظامی هم باید آمادگی داشته باشند که غافلگیر نشویم.

وی ابراز داشت: در خصوص فعالیت کارمندان و صنوف دستورالعمل‌هایی تدوین شده است و نشست‌ های منطقه‌ ای کرونا نیز جمع‌ بندی مباحث را داشته باشند. مرخصی کارکنان دولت مبتلا به اُمیکرون ۵ روز است و آیین مذهبی اعتکاف در مناطق قرمز برگزار نخواهد شد.

استاندار کرمان گفت: غیرحضوری بودن دانشگاه‌ ها در اختیار خودشان گذاشته شده تا مدیریت کنند، اما تعطیلی مقاطع ابتدایی، مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها در مناطق قرمز یک هفته دیگر تمدید می‌شود. سایر مقاطع تحصیلی هم در صورت مناسب نبودن شرایط مدرسه و شیوع گسترده می‌توانند به اقتضا و هماهنگی آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی غیرحضوری برگزار شوند.

زینی وند گفت: پیش‌ بینی‌ ها بر شیوع پیک اصلی بیماری در اسفند ماه است و لذا تشدید مراقبت‌ ها و واکسیناسیون مورد تاکید است. مجوز واکسیناسیون برای کودکان بالای ۵ سال نیز صادر شده و تاثیرگذاری آن نیز ثابت شده است . ضمن اینکه به لحاظ شرعی، پزشکی و تاکید رهبر معظم انقلاب، دوز سوم باید انجام گیرد که به جامعه آسیب نرسد. مراکز واکسیناسیون به تشخیص فرمانداران می‌تواند افزایش یابد تا دسترسی مردم به این مراکز تسهیل شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمان


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha