کمپین زینب(س) خواهر عشق، پویشی برای جهانیان

سخنگوی کمپین جهانی زینب(س) خواهر عشق در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما از جزئیات پویش و کمپین گفت.

به گزارش خبرنگار  فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت ، حنانه آذرپناه در «سلام تهران» با اشاره به زمان آغاز پویش زینب(س) خواهر عشق، گفت: پویش زینب(س) خواهر عشق هم‌زمان با روز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها با هدف معرفی شخصیت والای این بانوی بزرگوار جهان اسلام در نقاط مختلف جهان مانند آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، ایران، کشورهای حوزه خلیج‌فارس، اروپا، غرب آسیا و آفریقا به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، عربی، ترکی استانبولی و فارسی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به چگونگی شرکت در پویش، عنوان کرد: حضرت زینب سلام‌الله علیها را به‌عنوان یک بانوی قهرمان کربلا می‌شناسیم و کسی که حداقل در جامعه ما شاید آن‌طور که باید به آن پرداخته شود، پرداخت نشده است. اگر ویژگی‌هایی مانند ایثار، فداکاری و صبر جمیل حضرت زینب سلام‌الله علیها به آن پرداخته و معرفی شود در جامعه ما می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. در فضای مجازی می‌توان با عنوان زینب خواهر عشق، امام حسین و با عناوین مختلف در فضای مجازی می‌توانند آن‌ها را دنبال کنند و این پویش قرار است در فضای مجازی ایجاد شود.

آذرپناه با توجه به اقدامات این پویش، ابراز داشت: ما از امروز یکسری اقدامات قرار است انجام دهیم که در ۸ استان ایران و در شهر تهران موکب‌های عزاداری برای برقرار شود. هم‌زمان با روز وفات حضرت زینب سلام‌الله علیها با فعالیت‌های فرهنگی قرار است شخصیت‌ حضرت زینب معرفی شود. پویش‌های زیبای دیگری نیز شروع شده است؛ یک اقدام خاص متفاوتی که قرار است در شهر اصفهان، مشهد و تهران برگزار شود دادن بسته‌های معیشتی و فرهنگی به خانواده‌های سادات ۶۹ زندانی جرائم غیر عمد مالی است. ۶۹ پزشک به‌صورت داوطلبانه و مردمی به این پویش پیوسته‌اند و قرار است که در شهر اصفهان، مشهد و تهران مردم را به‌صورت کاملاً رایگان ویزیت کنند. در شهرهای یزد، کوهدشت، زنجان، ایلام، مشهد، شهرستان‌های خراسان شمالی، کرمان، مازندران و خوزستان قرار است که محفل روضه‌های خانگی برگزار شود. برقراری سفره احسان اهل‌بیت علیه‌السلام و توزیع بین اهالی محله و شهر قرار است انجام شود. روضه‌های خانگی قرار است که با نظر حضرت زینب سلام‌الله علیها برگزار شود.

وی بابیان اینکه حامیان این پویش کاملاً مردمی هستند، گفت: حمایت و پشتیبانی که دارد انجام می‌گیرد توسط خیرین و مردم انجام باشد و به‌جای خاصی وصل نیست؛ کاملاً از دل مردم است و بر اساس نیاز و عشق و ارادتی که به اهل‌بیت و حضرت زینب سلام‌الله علیها دارند بیرون آمده است و قرار است برقرار شود. مردم می‌توانند با شرکت در موکب‌های عزاداری و روضه‌های خانگی با همین عنوان حضرت زینب سلام‌الله علیها را در خانه‌های خود برگزار کنند و در صفحات مجازی ما را دنبال نمایند و با پوستر پویش ما عکس بگیرند و اشتراک‌گذاری کرده و در فضای مجازی این پویش را معرفی کنند.

سخنگوی کمپین جهانی زینب(س) خواهر عشق با اشاره به جهانی بودن پویش، اظهار داشت: شخصیت حضرت زینب سلام‌الله علیها شخصیتی نیست که محدود به مرزها شود و کاملاً شخصیت برون‌مرزی است یعنی کاملاً ویژگی‌هایی که حضرت زینب سلام‌الله علیها دارند برای تمام کشورها می‌توانند الگو باشند. پویش کاملاً پویش جهانی است و به نام پویش جهانی زینب خواهر عشق است. قرار است که در غرب آسیا و شهرها و کشورهای شیعه‌نشین بسته‌های معیشتی و غذای نذری توزیع شود. همچنین در آمریکای شمالی، آمریکا، کانادا، آمریکای لاتین و کشور ونزوئلا قرار است که تجمع بزرگی برگزار شود. در اروپا، آلمان، هلند، حاشیه خلیج‌فارس و کشور عمان نیز قرار است که تجمع صورت گیرد و نمادهایی نصب شود.

گفتنی است برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیما است که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی ورزشی با اجرای مصطفی امامی، فریبا باقری و صدیقه مرادی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

خبرنگار:اعظم شعبانپور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha