رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید، تحقق عدالت در حوزه سلامت است

وزیر بهداشت گفت: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید، تحقق عدالت در حوزه سلامت است و برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت را مصوب کردیم که در این برنامه، خدمات بهداشتی و درمانی و شبکه بهداشت کشور تقویت می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در مراسم آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی شهدای لنجان، اظهار داشت: رشادت ها، دلاوری ها و ایثارگری های مردم استان اصفهان در طول تاریخ به ویژه دوران دفاع مقدس، زبانزد بوده است. بنده افتخار داشتم که مدتی در خدمت شهید همت بودم و حماسه های بزرگی توسط ایشان، شهید خرازی و دیگر بزرگان این استان رقم خورد و لشکر خط شکن امام حسین(ع) اصفهان در جبهه ها، نمونه و بی نظیر بود. 
وی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس، شهید محسن حججی یکی از نمونه های ایثار و فداکاری بود و شاید الگوی ایشان، بالاتر از شهدای دفاع مقدس بود چون بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، مدافعین حرم مقام بسیار بالایی دارند و امروز افتخار داشتیم که به دیدار خانواده شهید حججی رفتیم و در مرقد این شهید بزرگوار حاضر شدیم. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: امروز به پشتوانه هزاران شهید بعد از انقلاب، هر کدام از ما تکلیفی داریم و باید به تکلیف خودمان عمل کنیم؛ اولین و مهمترین تکلیف ما، حفظ انقلاب است. دشمن به هر شکل ممکن سعی دارد که به انقلاب صدمه بزند و برای جلوگیری از ورود صدمه به انقلاب باید خودمان و ایمان مان را قوی کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم. 
دکتر عین اللهی یادآور شد: خوشبختانه به فضل الهی، یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان بوده و امروزه قوی ترین رشته های علوم پزشکی منطقه و بلکه دنیا را داریم. سالمندان به خوبی به خاطر دارند که پزشکان هندی، بنگلادشی و پاکستانی که خیلی از آنها هم پزشک نبودند بلکه لیسانس داشتند، به مردم خدمت می کردند. در دوران قبل از انقلاب، وابستگی کامل به قدرتهای خارجی داشتیم اما خدمات بهداشتی و درمانی در آن دوران، بسیار پیش پاافتاده بود. 
وی تاکید کرد: قدرتهای خارجی قبل از انقلاب با وابسته کردن ایران، نمی خواستند ما پیشرفت کنیم و رشد ایران در سایه استقلال و حضرت امام راحل محقق شد. امروزه در تمام رشته های علوم پزشکی، خودکفا هستیم و همه بیماران حتی در اعمال پیشرفته جراحی، در داخل کشور درمان می شوند. از خیرین که حوزه سلامت و دولت را حمایت می کنند، تقدیر می کنیم و اجر بسیار بالایی می برند چون بخشش مال، برای خیلی ها سخت است. 
دکتر عین اللهی گفت: امروز دنبال ایران قوی هستیم. شاید ۴۰ سال پیش کسی ایران را درست نمی شناخت و یا نمی دانست ایران چه کشوری است اما امروز ایران، قدرتمند است. ایران یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی و بسیاری از دانشمندانی که در دنیا حرف هایی برای گفتن دارند. تک تک ما در قوی کردن ایران موثر و سهیم هستیم تا بتوانیم به آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری برسیم.  
وی ادامه داد: در پاندمی کرونا بسیاری از کشورهایی که داعیه قدرت داشتند و خودشان را پیشرفته می دانستند، گرفتار شدند. روزانه دو تا سه هزار مرگ و میر بیماران کرونایی در آمریکا ثبت می شود چون مردم آنها به قدرتمندی مردم ما نیستند و مردم ما بعد از انقلاب، در دوران جنگ تحمیلی و امروز، ایستادگی کرده اند و قوی هستند. 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند که واکسن تزریق کرده اند و به نظرات پزشکان و متخصصان، توجه می کنند، همه حمایت می کنند و وقتی مردم وارد صحنه شوند یعنی دنبال ایران قوی هستیم. فصل جدیدی در شکوفایی ایران آغاز شده و با همه سختی هایی که تحمل کردیم اما تحریم ها، ما را قوی کرد. 
دکتر عین اللهی گفت: خیلی از محصولاتی که در بازار می بینید، تولید داخل است در حالیکه قبلا وارد می شد. درست است که تحریم ها سختی هایی داشت اما در خودکفایی ما موثر بود. 
وی در حاشیه این مراسم نیز گفت: یکی از اولویت های وزارت بهداشت در دولت سیزدهم، گسترش خدمات بهداشتی و درمانی و دسترسی عادلانه مردم به این خدمات است و در شهرستان لنجان، یک بیمارستان قدیمی وجود داشت و با پیگیری های مسئولان و نماینده مردم لنجان در مجلس، طرح توسعه بیمارستان شهدای لنجان به تصویب سازمان برنامه و بودجه رسیده و مجوز ماده ۲۳ اخذ شده و امیدواریم با حمایت های دولت، بیمارستان ۲۸۵ تختخوابی و جامع را راه اندازی کنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha