افزایش سه برابری بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید هاشمی نژاد

رییس بیمارستان هاشمی نژاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: آمار بیماران بستری این مرکز درمانی از ابتدای بهمن ماه تا کنون 3 تا 4 برابر شده است و اکثر بیماران بستری افرادی بودند که واکسینه نشده و یا دارای بیماری زمینه ای هستند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر محمد موسوی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 70 بیمارمبتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری هستند که 11 نفر از آنها تحت مراقبت ویژه قرار دارند خاطر نشان کرد:  از 11بیمار بستری در آی سی یو ،7 نفر تحت ونتیلاتور هستند که حال آنها وخیم است.

وی با تاکید براینکه اومیکرون می تواند با خطرات جانی در افرادی که بیماری زمینه ای دارند و یا واکسینه نشده اند همراه باشد، عنوان کرد: افرادی که واکسینه نشده اند و یا واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده اند در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری قرار دارند.

دکتر موسوی با بیان اینکه اکثر بیماران مبتلا به کرونا  نیازمند بستری،  افرادی هستند که واکسینه نشده اند و یا پس از گذشت سه ماه از واکسیناسیون ، دز سوم خود را دریافت نکرده اند، گفت: میزان سرایت سویه اومیکرون بسیار بالاست و می تواند در این افراد خطرساز باشد.

وی گفت: روزانه 90 تا 100 نفر به صورت سرپایی به کلینیک تنفسی این مرکز درمانی مراجعه می کنند و افراد نیازمند بستری تحت مراقبت قرار می گیرند.

رییس بیمارستان هاشمی نژاد تاکید کرد: باید تصور مردم نسبت به سویه اومیکرون اصلاح شود زیرا ساده انگاری و عادی انگاری میتواند خطرات جانی برای برخی از افراد داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha