نگرانی برای واکسیناسیون کودکان وجود ندارد

متخصص بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضرورت واکسینه شدن علیه کرونا را مورد تاکید قرار داد وگفت: وضعیت سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد بررسی قرار می گیرد و نگرانی در این باره وجود ندارد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،دکتر افشین منیری با اشاره به این که عدم واکسیناسیون کودکان یکی از مهمترین علت های افزایش بار بیماری در سویه امیکرون است اظهار کرد: واکسینه شدن بزرگسالان در برابر کووید۱۹ یکی از مهمترین دلایل کاهش آمار مبتلایان کرونایی است.

وی با بیان این که غالبا کودکان در سویه امیکرون، به این بیماری مبتلاشده اند، یکی از مهمترین علت های این موضوع را عدم واکسیناسیون کودکان و جهش جدید ویروس دانست و افزود: امیکرون افرادی که واکسینه نشده اند و یا ایمنی آنان همانندکودکان ناکافی است بیشتر درگیر می کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه  علوم پزشکی شهید بهشتی درباره مناسب ترین بازه زمانی واکسیناسیون بعد از ابتلا به کرونا تاکید کرد: چنانچه بعد از ابتلا علامت های بعد از بیماری وجود نداشته باشد بعد از دوهفته و اگر همچنان درگیر عوارض کرونایی هستید بهترین زمان واکسینه شدن هفته ششم به بعد است.

 دکتر منیری گفت: اگر چنانچه کودکی در طول یک هفته اخیر سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا را داشته باشد باید با احتیاط بیشتر واکسینه شود.

این متخصص بیماری های عفونی دانشگاه ضرورت واکسینه شدن علیه کرونا را مورد تاکید قرار داد و افزود: وضعیت سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا مورد بررسی قرار می گیرد و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بهترین راه حل برای پیشگیری از عوارض بیماری کرونا، جلوگیری از ابتلا به این ویروس است.

رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست ها و عدم حضور در اجتماعات از مهمترین عواملی بود که این عضو هیئت علمی دانشگاه به آن اشاره کرد و هشدار داد: سعی کنید با گروههای پرخطر، سالمندان، کودکان و افرادیکه دچار نقص سیستم ایمنی هستند در تماس نزدیک نباشید، چرا که این افراد حتی در صورت واکسینه شدن کامل نیز  ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با عوارض جدی این بیماری مواجه شوند.

دکترمنیری عدم توجه به شایعات درباره واکسن ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک کارآمدترین واکسن در برابر کرونا در دسترس تر بودن آن است چرا که تمامی واکسن ها از ایمنی زایی کافی برخوردارند و ضرورتی ندارد برای تهیه واکسنی خاص دچار چالش شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha