قرآن باید متناسب با تفکر اقشار مختلف جامعه وارد زندگی افراد شود

مسئول مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران گفت: شاخص ترین هدف مدارس قرآنی این است  که قرآن باید متناسب با تفکر اقشار مختلف جامعه وارد زندگی افراد شود.

هانی چیت چیان در حاشیه افتتاحیه مدرسه دانشجویی قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان، با بیان اینکه  مدرسه قرآنی یک ایده و فکر است  اظهار کرد: هرکسی که بخواهد که این ایده را برپا کند آمادگی لازم را داریم تا محتواهای لازم را به افراد منتقل کنیم تا در همان اقلیم و بوم شکل بگیرد تا به یک چرخه ای تبدیل شود و به نسل های بعدی آموزش داده شود .

وی  با اشاره به اینکه در برخی دانشگاه ها و حوزه های علمی نیز در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است بیان داشت: برنامه ای که برای استان زنجان در نظر گرفته شده است ثبت نام اولیه انجام می‌شود و دوره در پایان فصل جاری  برگزار می‌شود  و دوره های بعدی نیز در فرودین و تابستان  ۱۴۰۱  برگزار می‌شود و پس از آن در ترم های دانشگاهی انجام می‌شود.

مسئول مدرسه دانشجویی قرآن‌ و عترت دانشگاه تهران با بیان اینکه این دوره ها  برای کسانی است وقت کافی برای تدبر در  قرآن خواندن را دارند است افزود: این مدارس شرایط  سنی، دانشگاهی و شهریه خاصی را ندارد و مدرکی نیز در این خصوص صادر نمی‌شود.

چیت چیان با اشاره به اینکه این دوره ها ده ترم است (۱۰کتاب )‌که تقریبا هر کتاب یک ترم تحصیلی را شامل می‌شود  اظهار داشت: ترم اول این دوره زمان کوتاهی دارد  و هفته ای یک جلسه است که  در سال ۳ کتاب به اتمام می‌رسد ، در واقع این دوره در بازده زمانی۳ الی ۵ ساله با توجه به سرعت فراگیران و برگزارکنندگان  به اتمام می‌رسد .

وی با اشاره به اینکه  شاخص ترین هدف این مدارس این است که قرآن وارد زندگی همه اقشار جامعه شود خاطر نشان کرد: قرآن خواندن شیوه نگاه آدمی را عوض می‌کند و وقتی این  نگاه عوض شود همه چیز نیز تغییر پیدا می‌کند و حتی تاثیری نیز در حل  آسیب های اجتماعی را در جامعه دارد.

این مسئول با بیان اینکه زنجان به عنوان پایلوت در مجموعه دانشگاه های آزاد است و در دانشگاه های دیگر از جمله دانشگاه تهران و اصفهان و...است اظهار کرد: امیدواریم بعد از راه اندازی این مدرسه در زنجان توسط دفتر مرکزی در سطح وسیع تر در دانشگاه های آزاد کشور نیز انجام و پایه ریزی شود.

هانی چیت چیان با اشاره به اینکه  بهترین شکل جذب در این مدارس این است که باید قران را سینه به سینه انتقال داد  بیان داشت : طی این  سال ها توانستیم  جمعیت بسیار زیادی را وارد این کار کنیم و برعکس تصور که فکر می‌کنیم  نشدنی است ولی این مدل جوابگو است چراکه تدبر در قرآن ،بیرون ایران نیز  اجرا می‌شود و خیلی سریع تر  از آنچه که فکر کنیم  دنیا تشنه قرآن است .

وی گفت : در حال حاضر دوره های تدبر در دانشگاه تهران حدود ۱۰ هزار متدبر و قرآن پژوه دارد و  ۳۰۰ مربی  را تربیت کرده است که بصورت رایگان فعالیت می‌کنند.

خبرنگار:زهرا نوری 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha